Elektrische benzinepomp: wat is de + en -?

Lees meer
11-03-2017 12:26 #634431 door 16673-dummy
Elektrische benzinepomp: wat is de + en -? is gemaakt door 16673-dummy
Dag allen,

Ik ben bezig om van m'n 360 injectie alle slangen rond de tank te vervangen. De benzinepomp wil ik ook vernieuwen. De aansluitingen van de oude en nieuwe pomp komen niet overeen, maar daar kom ik wel uit (andere stekkers aan de bedrading zetten).
Punt is dat ik niet weet wat de + en - is van de draden aan de auto. Ik heb een zwarte draad (vanaf de auto) die aan de gele aansluiting van de oude pomp zat, en een bruine draad (vanaf de auto) die aan de zwarte aansluiting van de pomp zat.

Welke is de +, de bruine of de zwarte? Ik vermoed de zwarte maar wil dit graag even checken bij de elektrotechneuten :)

Even op contact zetten doe ik liever niet, de auto staat al 15 jaar stil en ik ben het elektrische systeem nog niet nagelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2017 13:37 #966752 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Elektrische benzinepomp: wat is de + en -?
Ik kan nu even niet bij een elektrisch schema, je kan ook even buiten de auto testen met wat benzine, 'verkeerd'.aansluiten levert een pomp op die de verkeerde kant op pompt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-03-2017 15:34 #966753 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Elektrische benzinepomp: wat is de + en -?
Normaal gesproken is een bruine draad de massa draad in de auto elektro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2017 18:39 #966755 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Elektrische benzinepomp: wat is de + en -?
Ja in dit geval ook Erick, na de oude pomp goed te hebben schoongemaakt vond ik een + en - aanduiding. De zwarte draad (geel op de pomp) bleek de + te zijn.

Ik heb er andere stekkers op gezet (nieuwe pomp heeft andere aansluitingen), alle brandstofslangen vervangen en inmiddels is alles weer afgehecht.

Nu nog een weekend uittrekken voor de remmen en een grote beurt, en dan zullen we zien of alles goed gemonteerd is, want dan wordt 'ie voor het eerst in vele jaren weer gestart :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2017 19:01 #966756 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Elektrische benzinepomp: wat is de + en -?
Correcte bevinding. Heb er 3 weken geleden ook mee geëxperimenteerd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets