Trillende auto bij stilstand

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2016 10:08 #634379 door V300 register
Trillende auto bij stilstand is gemaakt door V300 register
Beste,

Sinds een paar dagen trilt mijn volvo 360. Het is bij het tot stilstand komen dat ik het voel opkomen en dan blijft hij trillen. Ook na een tijdje op de snelweg gereden te hebben, heeft de auto dat voor. Als de motor goed warm is, zie ik het minder vaak.
Het trillen stopt als ik gas bij geef in zijn neutraal. Trillen is zowel in zijn vrij als in zijn 1 (bij stilstand).
Starten gaat de laatste tijd ook iets moeilijker. Misschien omdat hij te rijk staat?

Het is best gênant daar trillend bij het stoplicht staan:)

Bougies heb ik twee jaar terug vervangen. Spuitstuk is twee jaar terug proper gemaakt. Dit jaar is de distributiriem vervangen.
Garagist had al eerder gezegd dat de auto licht trilde mogelijk door motorpakking. Die zou kapot zijn. Toen was het trillen nog ligt en bij eerste en tweede versnelling (rond toerental 2500)
Er zouden twee kleine gaatjes in de uitlaat zijn (begin en eind)

Kan het trillen komen door kapotte steunen van de motoren? Is die te vervangen door een amateur. Ik ben handig met techniek, maar ik heb mijn grenzen:)

Ik wil kijken wat ik zelf aan mijn auto kan doen.

Ps. Vandaag lag er een raar rubberen buisje op de motor. Een krom buisje van 3cm doorsnee, met aan één kant een rubberen klep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2016 17:49 #965905 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Bedoel je met dat rubberen buisje de vlamdover bij de carterontluchting?
De carterontluchting is dat zwarte kunststoffen doosje dat links op het onderblok zit.
Is dat eraf getrild? Vanuit dit buisje gaat 1 dun slangetje naar het spruitstuk en 1
iets dikkere slang naar de geribbelde, rubberen inlaatbalg. Zitten die 2 slangen er nog
goed in? Anders trekt ie valse lucht. Dat zou verklaren waarom je moeilijk kunt starten
en de motor steeds schudt en af dreigt te slaan.

Aan de andere kant: is het EGR systeem nog wel OK? Zo niet, dan kun je dit afsluiten
door in het gekromde buisje op het inlaatspruitstuk een rubberen stop o.i.d. te proppen.
Beter is het dit hele systeem te verwijderen, maar dat vergt iets meer werk.

Met een paar foto´s komen er gerichtere antwoorden, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-01-2017 13:31 #965923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Beste François,

Hierbij stuur ik je wat foto's.

Op een foto zie je wat roestvorming bij een metalen onderdeel. Daar lekt hij beetje lucht. Kan dat kwaad?
Dat zwarte doosje zit goed vast en die twee slangen zitten ook goed aangesloten. Ik zag enkel wat olieachtige afzetting op een van de zwarte buisjes

Groet,
Annewil





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-01-2017 16:49 #965924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Het ziet ernaar uit dat de carterontluchting verstopt zit. De vlamdover op foto 3 zit dan
totaal verstopt met troep. Dus voorzichtig verwijderen en schoonmaken. (zie foto)
Als de motor slecht stationair loopt en je spuit met een bus haarlak rond de inlaatspruit-
stukpakking, gaat hij dan instantaan beter lopen? Zitten alle moeren van het inlaatspruit-
stuk nog wel goed vast? Nee, dan natrekken, zo ja, dan de inlaatpakking vervangen.
Daarvoor moet je het inlaatspruitstuk (en nog wat andere zaken) verwijderen, maar dan
kun je tevens meteen het hele EGR gebeuren verwijderen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2017 15:45 #966048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Carter was wat vuil, dus ik heb hem kunnen kuisen. Het trillen is wat verminderd.
Ik heb ook gemerkt dat hij meer trilt na remmen als ik al vroeg de koppeling in druk. Heeft dat te maken met loskoppeling, waardoor de motor minder stabiel is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2017 21:03 #966052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Dan zou je nog kunnen proberen de onderdrukslang van de rembekrachtiger te vervangen.
Als dat niet helpt is misschien de terugslagklep in die slang kaduuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2017 07:29 #966547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trillende auto bij stilstand
Beste Francois,

Na zoeken ben ik naar een volvo garage vlakbij Leuven gegaan. Die zijn erg goed met oude volvo's.
Daar hebben ze filter wat open gedraaid en ik heb wat moeten kuisen. Ze zeiden dat zoiets vaak het probleem van die auto is. Ik kan een foto maken als ik bij de auto ben. Dan weet je welk onderdeel het is.

Groet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets