Welke garage is goed met LPG (Gelderland)

Lees meer
12-02-2016 20:48 #633955 door Albert Jan Algera
Welke garage is goed met LPG (Gelderland) is gemaakt door Albert Jan Algera
Hallo mede Volvo eigenaren,

Mijn 360 GLE heeft 2 jaar goed op LPG gelopen.
-Vervolgens een half jaar stil gestaan.
-Na dat half jaar bougie vervagen, en hij startte vlot en liep goed
-Rondje gereden, contact uit gedraaid en motor wou daarna niet meer starten. (niet op benzine of op gas). wat door gemeten (alles leek te kloppen alleen hij kreeg geen gas)
-Naar de plaatselijke dorpsgarage gebracht, die hadden hem weer aan de praat gekregen, en volgende dag was het zelfde.
-Nogmaals weggebracht, toen hebben ze een aantal draden van lpg systeem en contact doorverbonden.
-Dag erna brandstofpomp kapot.
-Zelf nieuwe brandstofpomp erin gezet, (wel vonk en benzine) maar auto startte niet.
-Inmiddels staat hij weer een half jaar stil en wil ik hem van de lente weer gaan gebruiken.

Weet iemand, een persoon, of garage die goed is in dit soort problemen (lpg) op te lossen, in de buurt van Geldermalsen/Tiel?

Ik hoor het graag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 21:34 #960403 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Welke garage is goed met LPG (Gelderland)
Lijkt me oplosbaar. Het moet al gek gaan willen we een auto niet fatsoenlijk aan de praat krijgen. Just give us time

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 23:23 #960407 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Welke garage is goed met LPG (Gelderland)
Erik, of anders Svenska Bildelar in Lienden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 16:07 #960444 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Welke garage is goed met LPG (Gelderland)
Ook prima. Dat is idd. dichter bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-02-2016 22:48 #960477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke garage is goed met LPG (Gelderland)
Ik denk dat het probleem in deze auto veroorzaakt wordt door helaas weer een absoluut gebrek aan (elektrische) kennis van de systemen.
Ik lees dat het een 360 GLE is, dus neem ik aan met benzine injectie. Als het goed is start deze auto altijd op benzine en als hij normaal loopt gaat hij om op LPG. Dit wordt meestal geschakeld met een bobine inductie relais. Sommige oudere auto's hebben ook wel een toeren of belastings afhankelijke omschakeling. Dat kun je zien als je de LPG installatie bekijkt. Ik ben bang dat met het lukraak doorverbinden van draden het probleem alleen maar groter wordt terwijl dit eigenlijk abc auto's zijn. Multi meter erbij en meten.
Ik wil er best wel een blik op werpen als je de auto naar Lienden kunt brengen.

Gerard Mulder / Svenska Bildelar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2016 00:23 #960515 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Welke garage is goed met LPG (Gelderland)
Hartelijk dank voor de antwoorden.

Deze auto heeft idd benzine injectie. (G2 installatie)
Ik heb gemerkt dat de auto normaal inderdaad (na het starten op benzine) bij een bepaald verhoogt toerental overschakelt naar gas.
Ook kon de auto rechtstreeks op gas worden gestart als ik de schakelaar (benzine/gas) op de Gas ingerukt hield en een 'klik' hoorde bij de gastank.
Deze 'klik' hoorde ik niet meer toe ik de auto rechtstreeks op gas wilde starten omdat de benzinepomp kapot was.
Ik ga contact met je opnemen Gerard Mulder (Svenska Bildelar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets