Oliepomp

Lees meer
28-08-2014 16:12 #633412 door 16673-dummy
Oliepomp is gemaakt door 16673-dummy
Voor mijn ombouwproject ben ik de B230F aan het aanpassen zodat deze in de 360 kan.
Ik heb de oliepomp en carterpan al overgezet (los vastgezet, het moet allemaal nog schoongemaakt worden), en de rubber slang van de carterontluchting 2 cm ingekort.

Ik heb zo hier en daar gelezen dat je altijd de rubberen ring van de oliepomp moet vervangen. Is dit de ring die zit in de aansluiting op de metalen pijp in het onderblok? Zit er aan het andere einde van die metalen pijp ook nog een ring, of kan ik de pijp beter laten zitten waar 'ie zit?

Verder is de 360-oliepomp die ik heb werkelijk waar brandschoon, niets op aan te merken (net als de carterpan). Het lijkt me dan ook niet nodig om hem open te maken?

Edit: aanvullende vraag; de as van de oliepomp heeft aan het uiteinde een "groef", bij montage floepte de pomp redelijk makkelijk op z'n plek maar is het nodig om verder te controleren of deze groef ook echt in de hulpas grijpt? Voordat de oliepomp straks niet aangedreven wordt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2014 18:58 #950216 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Oliepomp
als de as niet in de groef zit past de pomp niet

na de oliepomp is er een losse drukleiding met aan elke kant een platte rubberen O-ring, altijd beide vervangen als je de pomp/pijpje los haalt, goed inolien bij montage en goed controleren of de pijp echt goed op z'n plek zit, als hij scheef in de boring zit drukken die O-ringen er wel eens half uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2014 19:17 #950217 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Oliepomp
Dank!
Ik ga die ringetjes bestellen, tweemaal dan. Dat pijpje zal ik ook nog even overzetten, die van de B200 is nog mooi blank. Had idd al in de gaten dat het pijpje even goed aangedrukt moet worden en dat goed gecontroleerd moet worden of hij goed zit. Ik zal er op letten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets