Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)

Lees meer
24-07-2014 23:32 #633366 door Albert Jan Algera
Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed) is gemaakt door Albert Jan Algera
Hallo,
Mijn 360 2.0 1984 B19 schok soms wat bij het optrekken.
Nu ging ik eens na hoe lang het geleden is dat de bougies zijn vervangen.
Dit blijkt 30:000 km geleden te zijn. (normaal interval lpg = 20.000 km toch?)
Dus leek het slim om deze eens te vervangen.

Nu zie ik op internet overal dingen over speciale lpg bougies, en dat deze wel beter werken, andere zeggen van niet.

Kan ik gewoon bougies bestellen die de auto site aangeeft of is het beter een speciaal type te nemen? (ik rij op LPG)


Ik wou van die 4 pollige bougies bestellen van Beru, zodat ik een tijdje vooruit kan

Ik hoor het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-07-2014 17:47 #949360 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)
Ik rij al meer dan 15 jaar op LPG en heb nog nooit problemen gehad met de standaard bougies die voorgeschreven zijn voor de motoren op benzine.
Mijn advies spaar je geld en koop iets anders voor je auto of voor je zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2014 20:22 #949363 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)
klepspeling ook even controleren (zou ik bij LPG elke 15.000 km doen i.p.v. 40.000), en als je de bougies vervangt dan ook de rotor en verdelerkap

is het een injectie of carburateur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2014 20:24 #949364 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)
Hooguit misschien de elektrode afstand ietsje kleiner maken dan standaard wordt voorgeschreven (ca 0,6mm voor LPG)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-07-2014 20:34 #949366 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)

volvofiel;230648 schreef : klepspeling ook even controleren (zou ik bij LPG elke 15.000 km doen i.p.v. 40.000)......


Kan je doen, denk aan grotere klepspeling, 0.05 mm groter

volvofiel;230648 schreef : ........ en als je de bougies vervangt dan ook de rotor en verdelerkap


niet nodig kan met de gewone vervangingsinterval gebeuren

Wouter76;230649 schreef : Hooguit misschien de elektrode afstand ietsje kleiner maken dan standaard wordt voorgeschreven (ca 0,6mm voor LPG)


niet nodig, LPG ontbrand sneller dan benzine doordat de CH ketens korter zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2014 23:21 #949383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)
You only want to use standard type plugs. I prefer NGK (BPR6ES) over Bosch or anything else.

HT leads need to be good quality and I prefer to use genuine Volvo and the same with the cap and rotor arm.

The reason for sometime closing the plug gap a little for LPG is because it is a dry fuel it takes more energy to spark, closing the gap helps if there is problems with a weak spark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2014 12:40 #949394 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)
Bedankt voor duidelijke antwoorden.

Er was bij der verdelerkap 1 aansluiting van de bougie kabel nogal groen gecorrodeerd. Dit was de grote boosdoener.
Maar ga een paar gewone bougies bestellen en klepspeling controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2014 14:16 #949395 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bougies LPG (wat is fabel / welke werken goed)

2 Fast 4 U;230651 schreef : niet nodig kan met de gewone vervangingsinterval gebeuren.


als dat net als de bougies al minstens 30.000 km geleden is (zie ook de reactie van Albert; groene corrosie), zou ik ze zeker mee vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets