Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.

Lees meer
22-08-2013 18:11 #632842 door Albert Jan Algera
Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters. is gemaakt door Albert Jan Algera
Hallo,

In de vakantie is er iemand met mijn volvo (360 GLE 1984 inj) gaan rijden op benzine terwijl ik altijd op lpg rijd.
Er zat al heel weinig benzine is de tank dus is deze goed leeg gereden. Daarna liep de auto heel slecht op benzine, ook nadat ik deze had bijgevuld.

Dus heb ik beide brandstof filter vervangen (de gene onder motorkap en onder de auto zelf). Ook is de tank helemaal leeg gemaakt en gevuld met paar liter schone benzine.

Heb probleem is nu dat de auto helemaal niet meer start.

uit de tank van kleine brandstoffilter onder auto komt wel gewoon benzine. Maar het komt niet bij me filter onder de motorkap aan.

Kan ik deze leidingen ergens ontluchten of is er iets anders aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2013 18:52 #934684 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
Dan doet de brandstofpomp niets, de zekeringenkast achter de accu is dan altijd de hoofdverdachte omdat de contacten naar de zekeringenkast makkelijk corroderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2013 21:09 #934689 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
Hallo,

Ik denk dat je zekeringskastje op foto bedoeld.

Volgens mij is hier al eerder een probleem mee geweest.
De zekering van 30A was idd doorgebrand.
Deze heb ik vervangen
Alleen pomp geef nog steeds geen brandstof.
Waaraan zou het nog mee kunnen liggen?

En moet ik voor de pomp onder me achterbank zijn of zit deze onder me auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2013 02:40 #934691 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
Hoorde namelijk dat de brandstofpomp ook kapot kan zijn gegaan doordat deze droog draaide en daardoor is doorgebrand. (dandat hij geen weerstand van de benzine krijgt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2013 09:13 #934693 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
Klopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2013 09:36 #934695 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
Droog draaien is inderdaad funest voor een brandstofpomp. Het is nu echter belangrijk om te kijken waar het probleem precies zit, ik zou eerst onder de auto op de contacten van de brandstofpomp gaan meten of het elektrisch in ieder geval wel in orde zit.

Als je aansluiting 30 en 87b van het stuurrelais (naast de luchtmassameter) doorverbind zal de pomp gaan draaien zodra je het contact aan zet, dar is wat makkelijker met meten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2013 09:39 #934696 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Auto krijg geen brandstof meer naar vervangen filters.
30A is trouwens veel te veel. Als die zekering door is, is de pomp zeker defect. Dat zou 8A moeten zijn.

Klem de uitgaande slang van de tank af, of laat de tank leeglopen voor je de pomp loshaalt. De pomp houdt de benzine namelijk niet tegen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets