Vlotterkamerontluchting

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2013 15:57 #932301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vlotterkamerontluchting
Ik zal komende week weer bij m'n GLS kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2014 11:44 #942830 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vlotterkamerontluchting
De laatste tijd rook ik een behoorlijke benzinelucht, zowel bij draaiende als gestopte motor. Een blik onder de kap leerde dat deze 3-weg klep nat van de benzine was en dat de leidingen volledig afgebroken/doorgerot waren. De slangetjes zitten met tape vast maar zijn niet goed aangesloten. Omdat ik bij de warme start ook altijd een teentje gas moet geven om de motor mooi aan te laten slaan, heb ik het onderdeelnummer opgezocht en een nieuwe besteld bij de Volvo-dealer. Via GCP is deze nog te krijgen.
Volgende week komt hij binnen, dan ga ik hem monteren en dan hoop ik eindelijk proefondervindelijk vast te kunnen stellen of een goedwerkende klep nou echt verschil maakt!
Maar het gaat me vooral om het oplossen van de lekkage, ik heb liever geen "los rondslingerende" benzine in de motorruimte :nono:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2014 21:48 #943041 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vlotterkamerontluchting
Vandaag heb ik de elektrische 3-wegklep voor de vlotterkamerontluchting vervangen.
Het blijkt dat deze klep wel degelijk van invloed is op de warme start. Persoonlijk vind ik het zeker de moeite en investering waard om hem te vervangen als 'ie stuk is.

Bijlage:


Bijlage:


Het onderdeelnummer is 1389392 en het onderdeel is nog te bestellen bij de Volvo-dealer, die hem vanuit het GCP-magazijn in Zweden kan laten komen. Let op; je kunt hem via internet bestellen maar dat is fors duurder, ook omdat er dan nog verzendkosten (vanuit het buitenland) bij komen.

Zie voor uitgebreide info:
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=226651&postcount=531

Al met al kunnen we er een bekende spreuk tegenaan gooien; "myth busted". Ik zal er een "Technotip deel 2" van maken voor in de Volvoice.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets