B200F naar B200E
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de B200F hetzelfde vermogen te geven als een B200E? Want moet nu zuigerveren, lagers, zuigers en dergelijke gaan vervangen en vroeg me af of ik er nu in principe gewoon een B200E van kan bouwen?
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!!
Met vriendelijke groet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
AvdAkker;216154 schreef : Mindere vermogen van een B200F komt doordat er een katalysator gebruukt wordt, de motor zelf is exact hetzelfde met de uitzondering dat een B200F een lambdasonde in het uitlaatspruitstuk heeft
Ok? dat wist ik dus niet! Dankjewel hier kunnen we wat mee!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Offline
- Nieuw lid
E F
compressie 10.0:1 9.2:1
brandstof 98 octaan 91 octaan
vermogen (pk/n) 116/5700 109/6000
koppel (kgm/n) 16.3/4200 14.8/4200
injectie, Bosch LE-jetronic LU-jetronic
Het zou me, i.v.m. de emissie eisen, ook niet verbazen, als ze bieden niet dezelfde nokkenas zouden hebben .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
LU-jetronic is niet helemaal waar, dan zou o.a. de thermo tijdschakelaar niet meer in de motor zitten maar via de ECU geregeld worden. Het is mijn inziens gewoon LE met narrowband lambda feedback naar de ECU
Dan ligt het er een beetje aan, je hebt nu een B200F die gereviseerd moet worden maar een B200E tot je beschikking? Dan zou ik zelf gewoon de B200E erin doen en ook de V nokkenas laten zitten, van de hogere compressie gaat hij alleen maar mooier lopen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Offline
- Nieuw lid
In de service data van VOLVO voor de 360 staat :
Fuel system, injection engine :
make and type; Bosch LE-jetronic (B200F = LU-jetronic with lambda sensor)
Bij mijn weten heeft een LE geen lambda sensor, kijk even op onderstaande link.
www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LE-
JetronicInjectionSystem.pdf
Item 16, de oxygen sensor, is hier niet van toepassing.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.