Bosch# injectoren

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-06-2008 08:39 #627542 door V300 register
Bosch# injectoren is gemaakt door V300 register
Kan iemand me misschien eens het bosch# van de 360 injectoren geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-06-2008 23:17 #713069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren
Ruben,
Ga morgen na mijn werk even kijken in t licht. Heb er nog een paar los, geloof ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2008 18:32 #713098 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Bosch# injectoren
Volgens de online bosch catalogus is dit het nummer:

0 280 150 734

Dit is trouwens de link naar de site van Bosch.
Erg makkelijk zo'n online catalogus.

ecat-online.bosch.de/toc/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-08-2008 22:55 #722528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren

Eyeball360;58033 schreef : Volgens de online bosch catalogus is dit het nummer:

0 280 150 734

Dit is trouwens de link naar de site van Bosch.
Erg makkelijk zo'n online catalogus.

ecat-online.bosch.de/toc/


weet je ook de prijs per stuk van deze dingen, was vanmiddag ff bij de volvo dealer voor een pakking en gelijk ff geinformeerd voor de prijs van de injectoren, was 130 euro, ik zei dan heb ik er 4, nee zegt hij das per stuk:no_comment:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-08-2008 14:35 #722570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren
Zou stom zijn als je die nieuw gaat kopen bij de dealer!
Als je injectoren nodig hebt, kun je beter kijken voor een set 2ehands of gewoon passende universele bestellen dan krijg je 4 stuks voor E150 oid. Absurde stealerprijzen. E130 per stuk, belachelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2008 13:48 #727277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren
heb nou deze gezien op marktplaats

link

hoeveel cc zijn de standaard injectoren van een 2.0 injectie? en gaan deze passen in het spruitstuk van de 360?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2008 13:58 #727279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren
standaard? poe uit mijn hoofd weet ik dat niet, evenveel als een 240 en 740 B230F.
Die injectoren passen inderdaad zijn wel een stuk groter dan de 360 injectoren wat betreft CC's.

Ontwerp van die injectoren is wel stukken beter, door de 4 stralen in plaats van de normale ouderwetse 1 straal, vernevelt de brandstof een stuk beter, dit kan/heeft een positieve invloed op het verbruik/efficientie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2008 16:13 #727293 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Bosch# injectoren

Volvo 740TIC;67697 schreef : Die injectoren passen inderdaad zijn wel een stuk groter dan de 360 injectoren wat betreft CC's.


Wat betekend het dat ze groter zijn dan de standaard injectoren qua CC's? Betekend dat dat ze per 'injectie' meer brandstof inspuiten dan de standaard injectoren? Lijkt me niet logisch, de hoeveelheid brandstof wordt toch bepaald door het management?

Leveren andere injectoren (bijvoordeeld die Habie heeft gezien) voordelen op ten opzichte van standaard injectoren? Qua verbruik/prestaties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2008 00:53 #727350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren
het motormanagement regelt aan/uit, maar injectoren zijn er wel degelijk in verschillende maten.

dit is vooral omdat een injector een bepaalde 'traagheid' heeft bij het openen.

voor het stationaire toerental is maar een heel kort inspuitpulsje nodig; en dat moet liefst nog zo precies mogelijk te regelen zijn. Hiervoor is het dus belangrijk dat de injector niet meteen de hele zaak onder water zet als er een klein pulsje binnen komt.

het is dus een compromis wat je kunt afwegen tussen stationaire regeling en maximale opbrengst bij vollast.

Dit wordt in de ontwikkelingsfase gedaan. de tuning van de injectiecomputer wordt daarna op deze maat sproeiers aangepast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2008 09:29 #727356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bosch# injectoren

Doeke Dobma;67711 schreef :
Leveren andere injectoren (bijvoordeeld die Habie heeft gezien) voordelen op ten opzichte van standaard injectoren? Qua verbruik/prestaties?



Dat kan. Maar die injectoren zijn groot genoeg voor 200-250 PK ofzo. Als je die PK's niet hebt (zal de motor heel rijk gaan lopen of misschien helemaal niet meer door teveel brandtsof) kun je dat misschien bijregelen door een weerstand tussen de lmm en de ecu te zetten (heb dit nog niet bij een 360 kunnen proberen wel bij 240/740/940) daardoor pas je het signaal aan en denkt de computer dat er minder lucht door de lmm stroomt en spuit hij minder in. Het resultaat hiervan is ook meer vooronsteking/vervroeging=meer koppel. Hoe groter de injector, hoe zwaarder de weerstand waarmee je het signaal aanpast kan zijn, hier is wel een bepaalde grens te veel is nooit goed. Heb zelf 0.5 K ohm (2 x 1 k)gebruikt in mijn 740, ook nog 1 k ohm en zelfs 1.5K ohm.

De standaard injectoren zijn wat betreft ontwerp erg ouderwets, injectoren met een betere verneveling in de juiste maat zouden wel een verbetering in het verbruik kunnen opleveren en een kleine verbetering in het karakter van de motor. Vervangen van zo'n 20 jaar oud spul is nooit slecht omdat ze waarschijnlijk toch wel vies zijn geworden en niet meer alle 4 evenveel injecteren (kan, hoeft niet).

Of je er echt iets aan hebt hangt ook af van je ecu, het antieke management van de 360 staat niet bekend om zijn aanpassingsvermogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets