Motor uitgevallen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2004 20:36 #624438 door V300 register
Motor uitgevallen is gemaakt door V300 register
Uhm goed na gisteravond nog zonder problemen 140km extra op de teller gezet te hebben kwam hij vandaag niet verder dan 500m. Na veel horten en stoten zag ik het toerental teruglopen. Het indrukken van het gaspedaal had geen enkele ivloed meer. Vervolgens de auto even aan de kant geduwd en gekeken wat het allemaal nog deed. Startmotor draait, gashendel doet het prima, Choke functioneert voor zover je dat kan zien van buiten. Voor de rest geen elektrische problemen. Benzine-metertje staat op halfvol (na een goeie 260 km sinds vorige tankbeurt)
Uhm verder, tjah hij schokte vrij hevig...

Morgen overdag even de motor goed bekijken en een paar fotootjes maken, ik dacht te zien (en te ruiken) dat hij ergens behoorlijk vochtig was. Even kijken of ik er een fotootje bij kan zetten.

zie hier het plaatje met de pijl waar ik zag dat er vocht naar beneden liep Volgens mij wast op de schijding tussen het grijze en rode metaal..

ik hoop dat jullie iets weten?? ik baal er behoorlijk van iig.. najah vast wel op een of andere manier te fixxen. Ironisch genoen vond ik vandaag in mijn brievenbus het bestelde boek over autotechniek


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2004 21:22 #638050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Hoeveel koelwater zit in je expansie-tankje? Als er "vocht" tussen de kop en het blok vandaan komt, dan kun je weleens een lekke koppakking hebben. Dat zou niet "leuk" zijn, dus laten we hopen dat het wat anders is.

Met meer informatie kan ik ook een beter advies geven, we wachten de foto's even af.

Hoe is het met de olie (welke kleur, zit er teveel in, staat er schuim op?). En kijk dus ook even naar je koelwater.



(Bericht gewijzigd door jelle op 16 december 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2004 22:05 #638051 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
In plaats van de motor te bekijken zou je misschien de benzine toevoer kunnen bekijken. Dat horten en stoten kan ook komen doordat de toevoer niet goed is. Zit de filter nog vol? Slangetje los halen en kijken of hij benzine geeft bij gaspendaal indrukken. Water op blok.... Tis wel een vochtige tijd... En ga geen gasgeven bij starten. Dan pomp je hem weer te vol en bij een 2 literblok snel een probleem. Tijd wachten en starten zonder gasgeven. Of gasgeven met gaspedaal compleet in.
Vraagbaak spreekt over "bij draaiende startmoter en motor draait rond: Benzine toevoer, niet vonken van bougies, ontsteking e.d. Maar ik weet niet of jouw motor rondraait.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 16 december 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2004 23:43 #638052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Goed alvast bedankt, ik ga er morgen bij daglicht weer ff verder naar kijken. Dan neem ik gelijk een fotocamera mee om even wat plaatjes te schieten.

(Bericht gewijzigd door Martijn op 16 december 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 11:46 #638053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
ok hier de fotootjes die ik zojuist gemaakt heb. Zag aan de andere kant van de motor trouwens ook nog wat. Je ziet het vanzelf op de foto's

de foto's

en er is idd een hoop koelvloeistof verbruikt (dat is toch dat rose/oranje/bruine* tankje?)


* doorhalen wat niet van toepassing is


(Bericht gewijzigd door Martijn op 17 december 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 13:32 #638054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Tankje is normaal "blank" blauwe of groene vloeistof.

Wat je bij de volvo ziet is gewoon olie en benzine volgens mij. denk dat je brandstoftoevoer niet helemaal goed is en ik zou je ontsteking ook even nakijken (rotor, verdeelkap, kabels, boegies).

Voorbeeld hoe een volvo motor eruit hoort te zien (je moet nog even poetsen!)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 13:33 #638055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Je cool vloeistof tankje hoord hier zo donker te zijn. Bij mij is die mooi schoon en helder en me vleoistof ook. Als er allemaal troep in zit dan zal je koppakking kapot zijn wat al eerder was gezegt. En ik vind ook dat er wel erg veel olie langs je blok druipt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 13:38 #638056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Jelle ziet er mooi uit

Kijk ben ook bezig geweest, zo willen we het zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 13:59 #638057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
die hoeveelheid olie is idd niet normaal, zou dat ook het gevolg kunnen zijn van een lekker koppakking? (mijn technisch inzicht van de motor is nog maar nihil, zoniet te verwaarlozen) Maargoed mocht het de koppakking zijn, is dat nog te vervangen? kost het veel tijd of ist beter om em dan bj een garage af te leveren?

Wat betreft schoonmaken, dat moet ik zeker nog een keer doen, maargoed kheb em ook nog maar net anderhalve week. Tis trouwens een B200K voor de duidelijkheid, maar dat hadden jullie al wel genzien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2004 14:23 #638058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitgevallen
Check eerst eens de pakking van je kleppendeksel, het lijkt mij dat het daar vandaan komt. Maar of dat iets helpt aan het probleem van de niet lopende motor, betwijfel ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets