Koudloop

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2004 22:59 #624104 door V300 register
Koudloop is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik ben eigenaar van een 360 GLT van 87 met B200E-motor. Na het starten draait de motor op een zeer laag toerental (500tr/min). Als hij warmgedraaid is er geen probleem.
Ik heb de koude startverstuiver al op zijn werking gecontroleerd en hij doet het. Dus dacht ik dat de hulpluchtregelaar het liet afweten. Deze staat open in niet-bediende-toestand, zodat er lucht parallel over de gasklep geleid wordt. Dit is volgens mij de juiste startpositie.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

En nog een vraagje: zijn er nog handelaars die een sportnokkenas voor een B200E kunnen leveren?

Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2004 21:05 #635570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koudloop
He jelle ik heb dus echt het zelfte probleem bij koude start op 500 tr/min lopen. Maar na een stukje te hebben gereden en dus een warme motor heb is het probleem weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2004 01:47 #635571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koudloop
Zelfde verhaal hierzo... eigenlijk nooit wat van aangetrokken, als ik de straat uitben is er niks meer aan de hand.
En voor sportnokkenassen : probeer Eggens Motorenrevisie eens te zoeken op het internet, kweet hun adres niet meer uit mn hoofd.

Ook kun je eens contact opnemen met Limpex sport
( www.limpex-sport.nl ) , die kunnen ook vrij veel, niet specifiek Volvo, zo'n beetje alle merken.
Maar een sportnokkenas laten maken zal niet goedkoop zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2004 17:43 #635572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koudloop
kijk eens na je lucht omloop deze zit aan het klep deksel gemoteerd deze moet als het koud is hellemaal open staan en warm bijna dicht ! dit help namelijk . of je gas klep huis reinigen dit help echt en probeer eens een temperatuur zender die inde cilinderkop zit die in het midden zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets