Extra informatie aub

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2004 14:05 #624101 door V300 register
Extra informatie aub is gemaakt door V300 register
Gisteren wilde tot mijn grote schrik de 360 niet starten. Ik had 'm juist vorig weekeinde een kleine beurt gegeven. Daarnaast heb ik natuurlijk bij de AUTOWEEK Tevredenheidstroffee opgeschept over de bedrijfszekerheid van de auto..

Beschrijving van het niet starten: Als ik de sleutel omdraaide hoorde ik de motor aanslaan, maar direct daarna sloeg de motor weer af. Standaard check gedaan: accu, startmotor, bougies e.d. Het rare was dat de motor wel startte en dan een seconde of twee mooi liep. Vervolgens sloeg de motor af. Daarna hoorde ik de benzinepomp zoemen.

Tijdens de toertocht heb ik gezien dat het aan een relais voor de brandstofpomp kon liggen. Ik heb 30 en 87b door verbonden en de brandstofpomp ging continu zoemen, maar starten ho maar. Volgens de Haynes moest ik het "relais" doormeten. (nummer 1 op de terminal verbinden met een massa) De voltmeter gaf aan dat het prima (12V) was, dus zou het aan het injectiesysteem moeten liggen en niet aan de ontsteking. Daarna wist ik eigenlijk niet meer waar ik moest zoeken.

Achter de radio zit een module voor de aansturing van het injectiesysteem. Daarvan had ik er nog een losliggen. Ik heb deze module verwisseld en de motor liep weer als een zonnetje!

Ik heb de het volgde onderdeel vervangen: Bosch Le-Jetronic regeleenheid voor de B200e injectiemotor. Type 0280 000 308

Nu begrijp ik alleen niet hoe dit apparaat kapot heeft kunnen gaan. Loop ik een groot risico dat de nieuwe regeleenheid ook weer direct kapot gaat? Moet ik meerdere dingen controleren, repareren of vervangen?

Oja, hoe krijg ik deze unit los? Ik heb de twee onderste schroefjes los, maar volgens mij zit er bovenop ook nog een schroefje. Ik kan daar niet bij. Graag een tip om die schroef ook los te krijgen. Ik heb nu het systeem losliggen met alleen de stekker omgewisseld. Dit is geen structurele oplossing..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-04-2004 17:59 #635664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra informatie aub
Aangezien ik de accupool los heb gemaakt, heb ik waarschijnlijk de "computer" gereset. De orginele computer doet het dus nog. Wie-o-wie kan dit uitleggen. Hij loopt weer als een zonnetje..


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2004 14:37 #635665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra informatie aub
Een zeldzame bug in de hardware/software of zo, het is en blijft electronica he..Zal wel vanwege enkele rare omstandigheden ontstaan zijn, en nadat de CPU is gereset is alles weer in orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets