Weerstandswaarden gevraagd

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2004 00:08 #624100 door V300 register
Weerstandswaarden gevraagd is gemaakt door V300 register
Hoi,

Het probleem dat ik met mn 360 GLT uit 87 heb, heb ik al eens eerder aangekaard. Bij koudstart draait de motor maar 500 tr/min en op 3 cilinders. Na 100m rijden draait hij zn normale stationair toerental. Dit probleem is nu zo verergerd dat ik tijdens het starten gas moet geven en ook om hem aan de praat te houden. Als de motor draait en ik houdt hem 10 seconden op 2000tr/min, hoor je (naar mijn gevoel) dat de vierde cilinder inschakelt.

Ik denk dat het probleem bij het inspuitsysteem ligt. Het volgende heb ik reeds gecontroleerd.
De koude startverstuiver en de hulpluchtregelaar werken.
De thermotijdschakelaar heeft een weerstand van 25 ohm bij 20°C.
De koelwatertemperatuursensor (gele aansluitdraad) heeft een weerstand van 1388 ohm bij 20°C!!!
Is deze laatste weerstand niet veel te hoog????????? Weet iemand hoeveel die moet bedragen?
De koelwatertemperatuursensor zit onder het inlaatspruitstuk en heeft maar 1 aansluit draad (een gele).

Door deze hoge weerstand denk ik dat de computer een veel te lage temperatuur veronderstelt en daardoor veel te veel gaat inspuiten en zo de motor verzuipt. Daardoor moet ik de motor op toeren houden totdat het teveel aan brandstof weg is. Klopt deze redenering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2004 10:17 #635654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weerstandswaarden gevraagd
hoi,

zit die temperatuursensor ook aan het metertje in je dashboard?? of is het een aparte.

de sensor die de meter in je dash aanstuurt zou volgens mij een bereik moeten hebben van ongeveer 10 tot rond de 150/175 ohm.

lijkt me ergens te verwachten dat een andere sensor ook ongeveer dit bereik heeft.

groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-08-2004 17:08 #635655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weerstandswaarden gevraagd
Mijn GLT (B200E) loopt meteen 900 toeren per minuut.
Na een lange rit slaat de temperatuurmeter(koelwater)
slechts 25% uit, terwijl je met dit weer toch
verwacht dat die meteen naar het midden klimt.
Deze auto heeft airco en heeft 2 temperatuurzenders:
1 in de bovenste radiateurslang, tussen de thermostaat
en de ingang van de radiateur en
1 in de radiateur rechtsbeneden.
Ik verdenk in eerste instantie de thermostaat.
Deze zal wel niet meer dicht gaan.
Maar de temperatuurzender kan natuurlijk ook een
verkeerd signaal afgeven.
Verder blijft de ecometer vrij hoog staan (hoog
vacuum), ook bij warme motor. Nog gekker is het dat
die ecometer bij gasgeven vanaf stationair eerst
naar rechts gaat en zich daarna vliegensvlug
bedenkt en dan toch linksom gaat. Dus als ik gas
geef bij een stationair draaiende motor, ben ik
zuiniger (vacuum wordt minder). Ra ra, hoe kan dat?
Om een en ander uit te sluiten, heb ik de weerstandswaarde
van de sensoren nodig bij 20 graden en bij 100 graden (thermostaat geheel open).
Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-08-2004 17:54 #635656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weerstandswaarden gevraagd


Nummer 43 en 45 zijn temperatuurzenders.
Auto's zonder airco hebben BRS nummer 41 en
slechts een temperatuurzender, nummer 43.
Auto's met airco hebben een BRS uit twee delen,
namelijk slang 51 en 52 en een T-stuk met een
extra temperatuurzender, nummer 45.
Nummer 36 is de thermostaat.
Waar zit het koudestart-inspuitventiel dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-08-2004 17:57 #635657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weerstandswaarden gevraagd
Het kan kloppen dat het vacuum bij stationair toerental lager is dan bij hogere toeren. Dat is normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets