EGR

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-11-2004 17:01 #624098 door Thomas de Wit (GAST)
EGR is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Om dat gezellige onderwerp nog maar eens aan te snijden :-) Het EGR-systeem! Maar dan dit keer wel duidelijk van het begin af aan. Zodat het in het vervolg duidelijk en compact beschreven staat.

Ik wil zelf mijn egr ook af gaan sluiten omdat de motor beroerd loopt in de lage toeren. Dit wil ik doen door een kogel uit een lager in de nippel te doen, zoals eerder beschreven. Nu weet ik alleen niet waar en hoe. Ik heb wel een vermoeden, daarom heb ik er een foto bijgedaan.



Uit een van de vorige topics over het egr begreep ik dus dat de moer in het rode vierkantje van de nippel is waarin het kogeltje moet komen. (dat overigens net iets groter dan het gat moet zijn)
Is dit juist? Dan kan ik aan de slag namelijk.

De klep die het egr moet bedienen(aan de andere kant van de motor) beweegt bij geen enkel toerental. Dit duid erop dat ie kapot is toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2004 20:00 #635715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EGR
bij stationair moet die klep eigenlijk dicht gaan.

het schoonmaken van de klep was een onderhoudspunt, zou me niks verbazen als een reinigingsbeurt het systeem weer in orde brengt.

afdichten kun je makkelijker doen aan de kant van de rubber slangen (inlaat zijde van het systeem)

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-11-2004 20:20 #635716 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic EGR
De klep staat bij mij altijd open....

Dus afdichten zou bij de moer voor de klep moeten? (zie foto) Je kunt er hier trouwens ook veel makkelijker bij.



(Bericht gewijzigd door randomhero op 11 november 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2004 22:54 #635717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EGR
Een vraag, hebben jullie het nu over injectie-blokken?
Gaat deze topic het 2 ltr caburateur blok nog wat aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-11-2004 23:19 #635718 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic EGR
De enige 2-liter motor met een dergelijk EGR is de B200EA injectie.

Klopte het nou van het afdichten van de nippel net voor de klep?

Gr Thomas

(Bericht gewijzigd door randomhero op 11 november 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2004 09:22 #635719 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic EGR
Thomas,

Als je op het inlaatspruitstuk kijkt zit er een buisje dat met 2 inbusboutjes vastzit (buisje loopt in een bocht). Het staat in verbinding met die klep die jij laat zien. Als je die 2 inbusboutjes losdraait en een stuk pakkingpapier of een plaatje metaal tussen spruitstuk en en buisje zet dan heb je de werking al uitgeschakeld. De aansturing van die klep is dan weg.

Groeten,

Sander de Bruin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-11-2004 12:15 #635720 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic EGR
Sander,

Dat is een veel makkelijkere oplossing! Ik wist niet of je het ook mocht aflsuiten na de klep, want ik had er al wel aan gedacht. Bedankt iig, ik ga het meteen proberen.

Gr Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-11-2004 17:25 #635721 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic EGR
Het heeft wel geholpen heb ik het idee. Ik vond een stukje metaal wat er met wat dremel-gepriechel precies tussenpaste. Na het starten lijkt ie meteen mooier stationair te lopen. Na (koud) 500 meter gereden te hebben en stil te staan bij een stoplicht, liep ie altijd beroerd rond de 500 t/min. Dat lijkt ook weg te zijn, ook met achtertuitverwarming, cd-speler, ventilator en lichten aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets