volvo 340 diesel

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 16:32 #633947 door V300 register
volvo 340 diesel is gemaakt door V300 register
ik heb sinds vandaag een volvo 340 diesel nu heb ik hem gekocht voor 400 met 144 dzn km op de teller redelijk harde auto in de kleur wit... maar heb m opgehaald maar de motor start niet zijn er dingetjes over bekend wat er kan wezen? of heeft iemand een idee? veel kan het denk ik nooit wezen ben aardig handig met auto's dus hoor het graag

gr elroy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 16:50 #960301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Gefeliciteerd!

Heb je wat meer info? Draait de startmotor? Voorgloeien is OK? Komt er wat uit de uitlaat als je 'm probeert te starten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 17:05 #960302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

leonsteyns;239671 schreef : Gefeliciteerd!

Heb je wat meer info? Draait de startmotor? Voorgloeien is OK? Komt er wat uit de uitlaat als je 'm probeert te starten?


ik heb gemeten op de gloeiers en die gloeien... althans ze krijgen stroom

ook heb ik de off switch op de pomp gecntroleerd en die krijg ook stroom...

en als je start dan de eerste keer is het net of die ff wil aanslaan maar dat is het dan ook... tis net of die geen diesel krijgt auto heeft een jaar stil gestaan....

heb er verse diesel ingedaan al dus dat is goed... tank was zo goed als leeg.... ook komt er geen rook uit de uitlaat als je start heb ook al met startpiloot geprobeerd e.d ook niks...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 19:04 #960303 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Nog van harte welkom, trouwens! Was ik nog even vergeten... :halo:

Mijn 940 diesel had ook een ruime anderhalf jaar stilgestaan toen ik 'm kocht, maar die sloeg na een kwartiertje proberen (met startkabels en een andere diesel ervoor) toch aan...
Kun je controleren of er diesel aangevoerd wordt? Bij de 940 zitten retourslangetjes die de overtollige diesel weer terug voeren (er loopt een retourleiding naar de tank).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 19:31 #960304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

leonsteyns;239673 schreef : Nog van harte welkom, trouwens! Was ik nog even vergeten... :halo:

Mijn 940 diesel had ook een ruime anderhalf jaar stilgestaan toen ik 'm kocht, maar die sloeg na een kwartiertje proberen (met startkabels en een andere diesel ervoor) toch aan...
Kun je controleren of er diesel aangevoerd wordt? Bij de 940 zitten retourslangetjes die de overtollige diesel weer terug voeren (er loopt een retourleiding naar de tank).


Bedankt!!

ik heb de leiding op de vestuiver los gedraait en gestart maar geen diesel zit er een startblokering op? lijkt me niet maar het kan... als k remreiniger inspuit loopt die wel een slag...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2016 19:59 #960305 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo 340 diesel
Staat de pomp op tijd? Geeft ie voldoende druk? Lucht in de leiding? Oude moderne diesel in tank? Kijk of er diesel tussen brandstoftank en pomp in de leiding zit. zo niet, probeer dit aan te zuigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 20:11 #960308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

Erik;239675 schreef : Staat de pomp op tijd? Geeft ie voldoende druk? Lucht in de leiding? Oude moderne diesel in tank? Kijk of er diesel tussen brandstoftank en pomp in de leiding zit. zo niet, probeer dit aan te zuigen.


hij is goed lopend weggezet dus morgen haal ik de slang van het filter en druk ik in de diesel ff een los kleiner tankje en is kijken of die dan wel lopen wil ik vermoed dat het filter dichtzit....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2016 20:14 #960309 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo 340 diesel
Reinigingsmiddel kan geen kwaad als ie loopt. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2016 22:24 #960311 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Welkom!

Beetje weinig info, maar het Klinkt alsof de tank (te) leeg is geweest en dat het brandstofsysteem een keer ontlucht moet worden. Hebben we met de bestelbus van het werk ook ooit gehad...
Mocht dat niet werken dan zou ik kijken naar de brandstofpomp, ik heb ooit iemand gehoord over zijn 340 Diesel dat dat toch wel een zwakke plek is van deze auto's.

Verder weet ik niet of je een diesel wel kunt starten met startpilot of andere chemische dingen. Daarvoor weet ik echt te weinig van diesels. Ik kan me echter wel voorstellen dat dat niet werkt omdat diesel uit zichzelf moet ontbranden en een ander spulletje niet of niet op het goede moment zal ontbranden.

Ten slotte, als de auto lang heeft stilgestaan, denk ik dat je er sowieso wel goed aan doet om de slijtagedelen te vervangen (gloeipluggen, luchtfilter, brandstoffilter, etc.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2016 00:28 #960315 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Ontluchting kan inderdaad een oplossing zijn! Bij de 940 gaat de ontluchting 'vanzelf', dus kun je door door te starten (na bij voorbeeld een lege tank) de boel weer redelijk makkelijk aan de praat krijgen.

Hoe dat bij de 340 diesels zit weet ik eerlijk gezegd niet... Dat zijn toch ook Renault motoren? Zit er misschien een ontluchtingspompje op de dieselpomp?
Dan zou dat kunnen helpen.

Pomptiming is ook heel belangrijk. Er zit bij mij bijvoorbeeld een waselement voor de koudestartvervroeging, de pomp wordt daarmee bij lagere temperaturen vanzelf wat eerder gezet.

En diesels zijn inderdaad zelfontbranders, dus licht ontvlambaar materiaal gaat niet helpen. Je kunt diesel ook niet 'zomaar' met een lucifer aansteken, in tegenstelling tot benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets