Schudden

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2014 10:47 #633244 door V300 register
Schudden is gemaakt door V300 register
Gisteren viel mij wat op. De 340 GLE schudt wanneer deze stationair loopt (900 r/min) een klein beetje, zodat je het net voelt als je in de auto zit. Geef je een beetje gas, tot 1000 toeren of zo, dan is dit weg. Rond de 50km/h in zijn 3 heeft hij het zelfde ''probleem''

Nu denk ik zelf aan 2 dingen:
-Onbalans in de koppeling/motor (aandrijfas niet, koppeling in of in zijn vrij maakt eigenlijk geen verschil)
-Resonantie, dat er rond die toerentallen iets meebegint te trillen.

Gevoelsmatig zou ik eerder neigen naar het eerste, gezien de lage frequentie. Dat het enkel bij bepaalde toerentallen is, wijst dan weer sterk op het 2e :S
Iemand een idee?

Verder hoor je de aandrijfas een soort van rammelen/draaien wanneer je de auto in zijn vrij zet met de koppeling omhoog. Kan dit kwaad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2014 10:56 #944076 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Schudden
Ik zou het eerst wat simpeler zoeken
Meestal is het iets uitdraaien van de CO schroef al voldoende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2014 10:59 #944077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schudden
Dat is ook nog een goede optie. Dadelijk even de bougies bekijken of de mengselverhouding goed is...
Zou wel raar zijn overigens, een maand geleden heb ik dat nog afgesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2014 11:59 #944078 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schudden
je zei zaterdag dat je kort daarvoor de vlotter had vervangen omdat die lek was en de motor niet goed meer liep.
M.i. wordt het dan tijd om alle afstellingen eens na te lopen, er zal wel weer wat veranderd zijn. Heb je hem zaterdag nog aan de 4-gastester gehad?

Aan de bougies kun je niet zien of het mengsel de goede verhouding heeft. Daar kun je pas iets aan zien als hij echt veel te rijk of veel te arm staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2014 12:13 #944079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schudden
Ik heb een maand of wat geleden inderdaad de vlotter vervangen en op het gehoor afgesteld.
Als de bougies koffiebruin zijn hoort hij in elk geval redelijk netjes te lopen, daar kun je al veel aan zien. Zwart of wit is in elk geval echt verkeerd.

Het viel me gisteren onder de tourtocht pas op, dus ik heb hem zaterdag niet meer aan de 4-gastester gehad. Maar de locale garage heeft ook zo'n ding ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets