Middendemper 1700

Lees meer
18-09-2013 16:38 #632890 door Ruud Kuiper
Middendemper 1700 is gemaakt door Ruud Kuiper
Ik heb een probleempje met de uitlaat van mijn 340, 1,7 uit ?89. Precies op het punt waar de middendemper en de einddemper in elkaar zitten, is deze namelijk doorgeroest. Ik wil ze daarom allebei vervangen, dus een tijdje geleden heb ik op een webshop een nieuwe middendemper en een einddemper besteld. De einddemper heb ik ontvangen, maar ik kreeg helaas te horen dat de middendemper niet meer leverbaar was. Ik heb inmiddels diverse andere webwinkels geprobeerd, maar ondanks dat op de website altijd staat dat de middendemper leverbaar is, krijg ik uiteindelijk altijd te horen dat dat toch niet zo is.

Weet iemand een locatie (op internet of een garage/dealer) waar ik een nieuwe middendemper kan kopen? Ik kan uiteindelijk altijd voor een exemplaar uit een sloper gaan, maar ik heb liever een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 16:50 #935508 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Middendemper 1700
heeft je auto een katalysator?

onderdeelnummer 1700 middendemper
3287993 en 3246855
even googlen: www.winparts.nl/113/uitlaat/uitlaat/0280979/middendemper

onderdeelnummer 1700 middendemper met kat
3343501-7
dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=1198

volgens mij moet de middendemper van een 1400 ook passen, maar pin me er niet op vast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2013 16:58 #935509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendemper 1700
Je kunt er natuurlijk ook gewoon een stukje pijp van een cm of 30 overheen zetten ...dan ben je voor een paar euro klaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 17:24 #935511 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Middendemper 1700

volvofiel;221305 schreef : heeft je auto een katalysator?

onderdeelnummer 1700 middendemper
3287993 en 3246855
even googlen: www.winparts.nl/113/uitlaat/uitlaat/0280979/middendemper

onderdeelnummer 1700 middendemper met kat
3343501-7
dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=1198

volgens mij moet de middendemper van een 1400 ook passen, maar pin me er niet op vast


Ik heb inderdaad een Katalysator. Die Winparts is helaas niet leverbaar, die heb ik al gebeld, maar Dafhobby is inderdaad een goede tip. Stom dat ik daar zelf nog niet heb gekeken, want ik had daar eerder ook al eens onderdelen gekocht. Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 17:51 #935512 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Middendemper 1700

Bart Manders;221306 schreef : Je kunt er natuurlijk ook gewoon een stukje pijp van een cm of 30 overheen zetten ...dan ben je voor een paar euro klaar!


Een stukje pijp is inderdaad altijd een optie. Ik kan echter niet lassen, dus als ik het goed wil laten doen, moet ik het laten doen, en dan komen er altijd extra kosten bij kijken. Als ik eenmaal een midden/ en einddemper heb, dan lijkt het monteren daarvan me geen heel lastige klus, dus dat kan ik denk ik wel makkelijk zelf doen. In elk geval bedankt voor de suggestie. Ik heb overigens waarschijnlijk al een demper gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-09-2013 14:07 #935530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendemper 1700
Daar hoef je niet voor te kunnen lassen. Gewoon een stuk pijp wat er precies overheen past dr overheen zetten. Van te voren de beide eindes even inzagen en dan gewoon met 2 uitlaatklemmen en montage pasta monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2013 11:10 #935548 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Middendemper 1700

Bart Manders;221328 schreef : Daar hoef je niet voor te kunnen lassen. Gewoon een stuk pijp wat er precies overheen past dr overheen zetten. Van te voren de beide eindes even inzagen en dan gewoon met 2 uitlaatklemmen en montage pasta monteren.


Op die manier. Ja dat kan natuurlijk ook :). Ik heb echter nu al een middendemper gekocht, dus ik denk dat ik die gewoon installeer.

Nog even over dat installeren. ik neem aan dat het een kwestie is van de oude uitlaatdelen verwijderen en de nieuwe delen met wat uitlaatpasta ertussen in elkaar schuiven en ophangen en vervolgens met klemmen vastzetten.
Vergeet ik nog iets?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2013 11:22 #935549 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendemper 1700
Controleer de O-ringen waar de uitlaat in het midden en op het einde meeu opgehangen wordt. Vaak zijn die verdroogd en gaan daardoor scheuren en op den duur breken ze. Die zijn nog gewoon leverbaar en kosten niet veel.En doe jezelf een plezier...pak dan ook meteen nieuwe uitlaatklemmen......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2013 11:23 #935550 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Middendemper 1700
Een nieuwe demper is een veel betere optie inderdaad.

bokjes onder de assen of t-stukken zetten, niet alleen op een krik werken. De moeren van de oude klemmen zullen wel afbreken, dus koop alvast mooie nieuwe.
Ook kunnen de oude delen goed vast zitten. draaiend proberen te verwijderen, niet buigen of heen en weer trekken. Verder ook de oude pasta zo goed mogelijk eraf schuren, anders zal de nieuwe pijp niet goed passen.

Het loont om de einddemper weg te halen en als laatste terug te monteren, dat geeft meer ruimte om de boel zonder spanning op te hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2013 12:57 #935557 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic Middendemper 1700
Oke, dan moet het allemaal wel goed komen. Ik heb inderdaad al nieuwe ophangrubbers gekocht en ik ben van plan om de boel bij een doe-het-zelf garage te monteren. Dit lijkt me echt een rotklus om te doen met de wagen op een krik en liggend op de grond. Bedankt voor het advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets