Renault 21 carb op Volvo 340?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2013 12:54 #923581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Dus dan zou je eigenlijk al aan een sportfilter moeten?
De luchtfilter van de Renault heeft overigens wel al een groter luchtfilter en buis naar het luchtfilter toe, maar zou dat genoeg zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2013 16:40 #923594 door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Misschien monteren met de sproeiers van die van de Volvo? Dan krijgt hij misschien alleen iets meer lucht maar die kun je stellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2013 16:59 #923596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?

Martijn84;211388 schreef : Misschien monteren met de sproeiers van die van de Volvo? Dan krijgt hij misschien alleen iets meer lucht maar die kun je stellen?


Dan kun je natuurlijk net zo goed een carburateur van een Volvo gebruiken... Ik ben juist benieuwd wat de carburateur van de Renault doet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2013 17:03 #923597 door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Wel interessant ja!

Watvoor pakking doe je ertussen?
Knip je die zelf op maat met pakkingpapier?

Wou daar ook eens naar kijken bij die van mij, lijkt een beetje vochtig onderaan maar denk toch niet dat hij lekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2013 17:10 #923599 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?

Martijn84;211392 schreef : Wel interessant ja!

Watvoor pakking doe je ertussen?
Knip je die zelf op maat met pakkingpapier?


Zo'n dik zwart blok (welke overigens het zelfde is als die van sommige renaults met 1.7, andere Renaults missen de vacuumaansluiting), en en boven en onder inderdaad pakkingpapier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2013 18:45 #923603 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
meer lucht krijgen heeft niets met het luchtfilter te maken. alleen minder lucht als het filter vuil wordt en dat kun je merken aan vermogenverlies. monteren van enkel een groter/flowend filter geeft eigenlijk geen noemenswaardige vermogenwinst. als het een open filter is krijg je een leuk geluidje maar dat is het wel.

meer lucht krijg je bij een 4takt motor door grotere kleppen, nokkenas met meer duratie, goed flowend inlaattraject en als het een restrictie is het vergroten van de gasklepdiameters/venturi's. dan heeft het pas zin om er meer brandstof in te proppen en hoogstwaarschijnlijk moet dat potentere mengsel ook eerder ontstoken worden om er het maximale rendement uit te halen. meestal is het uitlaattraject dan de volgende restrictie en kun je op eenzelfde manier aan de gang door grotere buisdiameters te gebruiken, de samenkomst van de uitlaat te veranderen en andere dempers te monteren

het is ingewikkelde materie en het veranderd vaak het karakteristiek van de motor compleet, t is niet zomaar even een kwestie van een ander carburateurtje erop en klaar;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2013 19:21 #923610 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Ik denk dat ik het nog maar ff bij het opvoeren van scootertjes hou :f
(wil niet zeggen dat ik die carb niet ga proberen natuurlijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2013 13:44 #923644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Het opvoeren van scooters is natuurlijk ook een ander verhaal omdat ze voor de Nederlandse markt vaak zijn afgeknepen (prop in de inlaat, gekloot met de variomatic)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2013 14:34 #923651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Dat klopt, maar daar is de grote winst niet te halen.
Je kunt deze begrenzingen eenvoudig verwijderen (prop uit de uitlaat halen door met hamer en beitel op de las te slaan, vario open schroeven en het ringetje dat tussen de schijven zit er uit halen, en een buisje/klepje uit het luchtfilter halen), en iedereen doet het dan ook. Het levert alleen niet veel op behalve een gunstiger verbruik.

Wil je een beetje leuke prestaties dan moet je een terugloopuitlaat zonder schotten hebben, lichtere rolletjes in de vario, stevigere drukveer en trekveertjes. Als je het ?cht leuk wilt maken, dan moet je ook een grotere carburateur hebben (meestal van 12mm upgraden naar 17mm). Het verbruik wordt dan wel ineens een stuk slechter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 20:44 #923745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Renault 21 carb op Volvo 340?
Ik wil nou niet lullig doen,begrijp me niet verkeerd.Maar je weet precies hoe het met een scooter werkt,dat je dr met 1 ingreepje niet komt. Waarom denk je met je auto's niet in dezelfde richting?
Misschien werkt dat met die carburateur best wel maar zoals Anjo ook al zei...het is het totale plaatje.

Begrijp me niet verkeerd,blijf vooral zoeken naar een upgrade die misschien nog niet geprobeert is,daar kan soms best iets interessants uitkomen. Misschien dat je wat data kunt opsnorren van de bijbehorende ontsteking en nokkenas en dan gaan vergelijken. Dan heb je tenminste iets van gegevens,nu tast je min of meer in het duister.

Maak die carb wel eerst ffff grondig schoon of liever nog,laat m eerst even ultrasoon reinigen. Zo te zien ligt ie al even en dat is meestal niet bevorderlijk. Monteren heeft in deze staat weinig zin......grote kans dat het er alleen maar slechter van wordt doordat er ergens troep zit. En dan is het zonde van de moeite en de tyd die je dr in steekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets