beste bougie's en bougiekabels?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2012 21:54 #632114 door V300 register
beste bougie's en bougiekabels? is gemaakt door V300 register
Onze nachtmerrie is werkelijkheid aan het worden, de onderdelen van de Volvo dealer raken op...

Nu heb ik een geoxideerde bougie en bougiekabel, en wil ik die vervangen. Helaas kan de Volvo dealer mij niet meer helpen aan een setje met van die mooie blauwe lettertjes :cry4: Toch maar universeel dus...

Bougies neem ik van NGK, want dat schijnt het beste merk te zijn (is er eigenlijk iets mis met Bosch?). Maar welk type NGK kan ik het beste pakken?

Qua bougie- en bobinekabels heb ik eigenlijk geen idee, welk merk kan ik hiervoor het beste pakken?

En ten slotte de verdelerkap. Welk merk neem ik hier best?

Dan denk ik dat ik alles zo'n beetje heb toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-07-2012 22:37 #910448 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic beste bougie's en bougiekabels?
Ga gewoon naar een grote automaterialenzaak en vraag gewoon :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2012 22:45 #910449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Bougietype: kijk even in het ledenmenu onder /documentatie/technische documentatie/overige technische info (geen volvo)/bougietypes.pdf

Bougiekabels: gewoon proberen op kenteken te halen, afrader qua merk bij 'de automaterialenzaak': Commercial Ignition, zeer slechte ervaring mee. Kijk wat erin zit: messing of alu. Messing heb ik betere ervaring mee (net als bij de verdelerkap trouwens)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2012 23:28 #910455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Bedankt!

@ 2 Fast 4 U
Zij zoeken op kenteken spullen die passen. Dit wil helaas niet zeggen dat dit de beste spullen zijn.

@ punkazz
Voor de bougies heb ik dit gevonden: 1.7 1987 ? B172K Compressie 9.5:1 ZGR5B 0,8 mm. Maar intussen zijn er allemaal aparte types bougies bijgekomen: split fire, Bosch quad vonk,... Is de ''normale'' bougie hiermee achterhaald, of zijn ze allemaal even goed in een oudere auto?

Goed dat ik dat weet van Commercial Ignition! Maar ook hier zijn weer verschillende dingen te krijgen. Twin Core bougiekabels heb ik bijvoorbeeld over gelezen... Deze zijn 2x zo duur, maar zijn ze ook beter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2012 23:33 #910456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Normale bougies zijn goed voor onze auto's. Ik geloof niet echt in de (betere) werking van al die nieuwe types voor onze auto's, net als 'superieure' brandstoffen. Wat wel vaak misgaat bij automaterialenzaken + op kenteken bestellen zijn bijvoorbeeld: rotor, verdeelkap(schroefjes/clipjes), bobinekabel, luchtfilter (vierkant, rond of buis). Heel vaak staat namelijk pr? 1983 op ??n hoop met erna in het systeem. Beter is als ze de onderdelenboeken erbij halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2012 18:37 #910478 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic beste bougie's en bougiekabels?
rotor en verdelerkap van Bosch of Facet, bougies van NGK, filters van Mann, bougiekabels bij de dealer. Probeer eens een andere dealer.

Anders kabels van Beru of Bosch, meestal wel goed. Ze moeten goed op de bougies passen zonder speling en dan ook goed vastzitten, dat is het belangrijkste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2012 23:21 #910488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Bedankt Joost!

De dealer heeft gekeken of ze de bougiekabels nog konden bestellen. Helaas niet... Het zou dus maar toevallig zijn dat een andere dealer nog ergens een setje heeft liggen.

Ik kreeg nog wel zijn complimenten over mijn auto yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2012 12:30 #910494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Ik ben naar de betere automaterialenzaak geweest. Bougiekabels en verdelerkap zijn besteld, rotor en bougies heb ik in huis.

Nu is dit de eerste keer dat ik die ontstekingsdelen zelf ga vervangen, dus is er meteen iets fout gegaan :(
Ik heb NGK BPR6ES bougies meegekregen, deze zijn voor een 1.7 tot 1987 (deze heeft een hogere compressie). Is dit een probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2012 14:58 #910502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Geeft het een probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2012 15:34 #910503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beste bougie's en bougiekabels?
Geen flauw idee hoe ze het in de auto doen, maar ik kan niet zeggen dat de keukentafel echt lekker loopt :D

Maar serieus. ik heb ze klaarliggen, maar nog niet gemonteerd. Dit wil ik namelijk even uitstellen tot ik de bougiekabels ook binnen heb, aangezien er tussen 1 kabel en bougie oxidatie zit...

Mijn logische redenatie zegt dat bougies die een compressie van 10,5 kunnen hebben, ook wel een compressie van 9,5 kunnen hebben. Of zie ik dit verkeerd :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets