Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2012 18:49 #909315 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Je luchtfilter uitblazen of een nieuwe kan wonderen doen.
Heb een keer me hele luchtfilterhuis uit moeten mesten, zoveel bladeren!
Was trouwens geen Volvo, maar toch... Zelfde symptonen (ongeveer).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2012 21:53 #909325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Een nieuwe luchtfilter kan eigenlijk nooit kwaad nee, hoewel deze niet echt vies is. Ik ga eens kijken wat het doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 12:44 #910954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Een zwarte dag voor de Millionaire

Dit probleem is nu in een keer terug... Helaas... En nog meer helaas, de auto loopt ook af en toe onregelmatig...

Zo liep de auto. Ik zit hierbij nergens aan:
s841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...view?t=Video0011.mp4

Na dat de remmen vastzaten ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=203313#post203313 ), heb ik ze los gereden door achteruit te rijden en flink te remmen. Hierbij sloeg de auto echter af (koppeling in bij 3000 r/min)

Daarna kreeg ik hem niet gestart, omdat de startmotor niet rond draaide, of maar een halve slag of zo. Dit was met stadslicht en de blower (stand 1) aan.
Ik zag de bui al hangen, en toen heb ik de auto even aan de kant van de weg geduwd. Ik wilde net iemand gaan bellen, waarop ik dacht ''ik probeer het nog ??n keer met licht en blower uit'', en niks aan de hand! De auto startte normaal. Die startmotor zal dus ook wel haast versleten zijn...

Hierna liep de auto gek genoeg beter stationair, nog niet prachtig, maar beter:
s841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...rent%3DVideo0021.mp4

Het meest gekke is dat ik met optrekken of op snelheid rijden nergens last van heb, dan rijdt de auto echt voorbeeldig!

Hoe kan ik dit oplossen? Nieuwe carburateur? Of is het toch iets anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 14:10 #910957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Klinkt als een elektrisch probleem, kan ook een dode accu zijn natuurlijk..
wat de rest van de problemen veroorzaakt durf ik niet te zeggen, carburateur voet is al gevlakt en gecontroleerd op valse lucht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2012 18:26 #910962 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
wat is de toestand van de accupolen?

Ik had laatst een vergelijkbaar probleem met mijn 343, toen was de pluspool bijna losgescheurd waardoor die geen contact meer maakte.

Probeer eerst maar eens alle massapunten en bedrading door te meten/aansluitingen schoon te maken, inspecteren etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 18:55 #910964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Bedankt!

@Joris
Dit is nu niet gedaan, maar een half jaar geleden of zo heeft hij hier wel valse lucht gehad. De voet was toen krom en de pakking er uit. Dit is toen gemaakt. Nu denk ik niet aan dit probleem, omdat dat echt anders was. Stationair was er toen weinig aan de hand, maar de auto trok ontzettend slecht op!

@Volvofiel
Ik ga naar de accu en massapunten kijken, het is inderdaad goed mogelijk dat hier een probleem zit. De accu is namelijk al een paar jaar oud, de auto staat veel stil (met afgekoppelde accu, dat wel), ?n ik heb een maand of 2 geleden de massakabel en klem vervangen (kabel van de sloop, universele klem).

Nog wel een kleine vraag: kan dit ook het onregelmatig stationair lopen veroorzaken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 19:27 #910969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Ik heb gemeten:

Spanning afgekoppelde accu 12,74 volt
weerstand + klem naar startmotor: 0,07 ohm
weerstand - klem naar startmotor: 0,07 ohm
weerstand gemeten van startmotor: 64 ? 65 ohm, met afgekoppelde accu.

Ik heb de auto nog niet laten lopen, dat doe ik morgen ochtend aangezien het hier nu elk moment kan gaan regenen :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2012 21:33 #911151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Weer een nieuwe wending...

Vandaag deed de auto het perfect! regelmatig lopen (hoewel n?t een tikkie mooier zou nog mogen), niet afslaan, en niet schudden.

Wat is er anders dan toen hij w?l vervelend deed?
-Ik heb een stukje slang weggehaald voor de econometer. Dit stukje had ik met tape dichtgemaakt i.v.m. vacuumlek. Nu er af gehaald, omdat ik in de motorruimte nog een flink stuk slang overhad.
-Vandaag was het 20 graden buiten en geen zon, vorige keer 25 ? 30 graden en wel zon.

Verder heb ik de spanning van de accu gemeten bij een lopende motor: 14,12 Volt, en toen de auto uitstond 13,11 Volt. Met de ventilator aan zakte de spanning naar 13,99 Volt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2012 19:56 #911300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
met een multimeter de weerstand van je kabels meten heeft geen zin. je moet de spanningsval tijdens belasting weten. die mag niet meer zijn dan een paar tiende volt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2012 19:59 #911302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan bij koppeling in, niet bij motorrem
Je bedoeld dan de spanningsval bij het starten? Of welke belasting bedoel je?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets