Diesel 1.6 ??

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2011 20:51 #890185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel 1.6 ??
Nouja, Volvo heeft zijn diesels altijd van een ander betrokken (pas in 2001 kwam de eerste door Volvo ontwikkelde diesel), dus daar haal je de winst niet. Of je moet die zescilinder loerus uit een 240/740 erin willen persen... ik wens je sterkte ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2011 21:54 #890191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel 1.6 ??
Nou Jermaine, met je mooie Franse Renault naam, hoe kan dat nou??

Wil jij een goede simpele sterke diesel dan is die 1.9 helaas een heel goed motoretje, beetje lawaaiig, niet te gek in gebruik maar ijzersterk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2011 21:57 #890192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel 1.6 ??
Als zo'n 1.9 past vraag ik me af waarom ze er niet vaker ingehengeld zijn, met een beetje geluk pik je ze voor een prikkie op de kop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2011 22:54 #890195 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Diesel 1.6 ??
Omdat er gewoon heel weinig diesels over zijn? De mensen die hem (nieuw) kochten waren zeker niet uit op snelheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-10-2011 07:29 #890278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel 1.6 ??
Die 1.9 diesels uit de 19 zijn niet volop aanwezig inderdaad, in tegenstelling tot de 1.4, die zijn er in overvloed!
En een 6cilinder? Alles valt pas te maken he.. :woops:

Jermaine is trouwens een Amerikaanse naam, terwijl Germain Frans is ;-). Die laatste is ook vrouwlijk :-o

Maar het schijnt dat hij al verkocht is waarschijnlijk, want de aanbieder reageert niet op mijn mailtjes en er is inmiddels ook al een hoger bod geplaatst dan de vraagprijs. Misschien was het sowieso niet zo'n goed idee, want er zat nog werk aan en had geen APK. Anders moest ik die 340 ophalen met een autoambulance van Venlo weer terug naar Assen.

Hij staat op speurders.nl even zoeken op "340 belastingvrij diesel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2012 01:45 #918254 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diesel 1.6 ??
Hallo allemaal
Ik lees hier al een hele tyd mee.
Ik ben degene die uiteindelijk deze 340 diesel gekocht heeft. Er bleek wat schade aan te zitten, de vacuumpomp was stuk en hij had heel veel achterstallig onderhoud.
Ik heb rondom nieuwe remblokken en remvoeringen er op moeten zetten en de remklauwen demonteren en schoonmaken en ook de wielremcilinders heb ik helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt en weer gemonteerd.
Daarna liep de volvo zo door de apk heen.
Vervolgens heb ik het afgelopen jaar er veel mee gereden en ook wel wat probleempjes mee gehad. Vooral elektrische storingen maar dat bleek in de zekeringkast en het elektrische gedeelte van het contactslot te zitten.
Ook is mijn snelheidsmeter/kilometerteller er mee gestopt wat uiteindelijk in de aandrijving in de wielnaaf bleek te zitten.
Verder veel mee gereden met een gemiddeld gebruik van 1 op 15.
Olie verbruik nihil
Nu heb ik hem deze maand wederom laten keuren en behalve 2 andere banden die ik van tevoren al vervangen had liep de volvo zo weer probleemloos door de apk.
Al met al is dus het antwoord op de vraag van de topic starter dat ja een 340 diesel is ondanks 230.000km een goede en betrouwbare auto.
De teller staat inmiddels op 250.000km maar daar missen nog 4.000km aan van toen de teller stop stond.
Voor aankomend jaar moet ik er wel weer wat dingetjes aan doen.
Ik heb 1 stuurkogel met wat speling en die wil ik vervangen en de achterwiellagers maken wat lawaai dus daar moeten ook nog nieuwe ingezet worden.

En hij rijdt alsnog in de provincie drenthe rond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets