Wazig probleem; bokken&afslaan

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-07-2011 09:27 #631314 door V300 register
Wazig probleem; bokken&afslaan is gemaakt door V300 register
Vanmorgen had ik een wazig probleem: Na een flink stuk probleemloos te hebben gereden dacht ik nog even voordat ik de snelweg afging het gas te vloeren. Dit ging niet erg enthousiast maar verder niet veel geks. Wat wel gek was, was dat ik tussen afrit en stoplicht nog een stukje zou moeten optrekken. Dit ging opeens met flink bokken gepaard, en toen het stoplicht op groen ging kreeg ik hem niet meer van zijn plaats. Boven 1500 toeren ongeveer smoorde hij, compleet vermogen alles weg.
Ik heb hem aan de kant gezet en de bougiekabels 1 voor 1 los gehad (allen gaven een verschil in geluid bij lostrekken) en vervolgens de thermoklep in de luchtaanvoer gecheckt (stond netjes naar beneden). Wat met het gas gespeeld onder het luchtfilterhuis, wat resulteerde in een compleet smorende en afslaande motor bij een beetje half gas en een flinke loei bij vol gas. Daarna nog eens half gas: motor smoorde opnieuw en sloeg weer af.
Vervolgens opnieuw gestart: hee.... :wtf2:hij loopt weer goed... :confused:Geen smoren meer... Dus doorgereden naar mijn werk.

De vraag is nu natuurlijk echter: Wat kan dit probleem veroorzaken?:wtf2:
Heeft een van jullie een idee waar ik kan zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2011 11:51 #881269 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Ik denk een vuiltje voor ??n van de sproeiers Diede, zolang je rustig aan rijd zal de benzine 'stroom' laag zijn en blijft het vuiltje wat dwarrelen voor de sproeier, als je dan net even wat enthousiaster gas gaat geven zal het vuiltje de sproeier gaan blokkeren omdat er meer benzine vanuit het vlotter door de sproeier wil gaan stromen.
(misschien gaat er bij de solex carb ook wel een soort tweede trap open als je meer dan 2/3 gas geeft waardoor daar opgehoopt vuil ineens de kans krijgt om een sproeier verderop in de carb te verstoppen)

Toen je de motor even af zetten zal het vuiltje wel wat gezakt zijn omdat de er dan even geen benzine door de carburateur stroomt.

Wat je zou kunnen proberen is even met wat carburateur reiniger (zo'n spuitbus) de carb door te spuiten (ik ben helegaar niet bekend met de solex types dus een preciese beschrijving van hoe en wat moet ik je schuldig blijven)

Jij hebt zo'n solex al vaker onder handen genomen dus misschien is het wel relatief makkelijk de carb even open te maken en de sproeiers er uit te halen, schoon te maken en alsnog alle met carb reinger door te spuiten zodat de kans op achtergebleven vuiltjes klein is.

Had jij nu eigenlijk ook een benzine filter voor de carburateur zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2011 23:55 #881340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Tsja, ik denk dat het inderdaad toch iets van een vuiltje is geweest: Toen ik gisteravond terug naar huis reed geen centje pijn gehad. Geen enkel moment iets van bokken of wat dan ook...
Ik heb inderdaad een in-line benzinefilter op de aanvoerleiding zitten. Die zit al voor die wazige 1700-specifieke dampbelafscheider.

Het wazige is ook dat het probleem zich JUIST voordeed bij halfgas, als de tweede trap opende dan klom hij (vrijlopend althans) z? in de toeren. En na twee keer afslaan opeens niet meer...:wtf2:

Wazig.

Nou ja, zolang hij het maar weer doet. Ik heb hem nog een paar weken ?cht nodig voor mijn werk, daarna kan ik de V40 vaker pakken en is de 340 weer de hobby-auto die het eigenlijk zou moeten zijn :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2011 13:58 #881353 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Blijft je asje van het gas in de carb. hangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2011 14:18 #881354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Hoe bedoel je Erik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2011 14:38 #881355 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Als je gas geeft kan draait er een asje in de carb. om de kleppen te bedienen. Deze of het klepje kan blijven hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-07-2011 15:27 #881356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wazig probleem; bokken&afslaan
Nee, volgens mij bewoog die gewoon goed mee.
Je bedoelt toch die as die de tweede trap meeneemt? Die opende namelijk wel gewoon goed. Het probleem deed zich voor v??rdat de tweede trap opende...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets