Koppeling vervangen: Is dit normaal?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-02-2011 19:06 #630930 door V300 register
Koppeling vervangen: Is dit normaal? is gemaakt door V300 register
Dag allemaal,

De koppeling van mijn 340 GL (1988) begint slecht te worden. Ik heb gisteren een prijsopgave gedaan bij mijn vaste garage en die rekent ? 750,- voor het monteren van een complete koppeling....:S

Zijn dit normale prijzen? Het is meer dan ik drie weken geleden voor de auto heb betaald....

Aangezien ik wel handig ben, maar nog nooit een koppeling heb vervangen, lijkt het geen goed idee om dit zelf te gaan doen. Ik heb ook geen brug o.i.d.

Iemand tips? (Of wie weet een ervaren hulp bij montage?)

Groetjes, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-02-2011 19:43 #861719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling vervangen: Is dit normaal?

Janusz;167149 schreef : Dag allemaal,

De koppeling van mijn 340 GL (1988) begint slecht te worden. Ik heb gisteren een prijsopgave gedaan bij mijn vaste garage en die rekent ? 750,- voor het monteren van een complete koppeling....:S

Zijn dit normale prijzen? Het is meer dan ik drie weken geleden voor de auto heb betaald....

Aangezien ik wel handig ben, maar nog nooit een koppeling heb vervangen, lijkt het geen goed idee om dit zelf te gaan doen. Ik heb ook geen brug o.i.d.

Iemand tips? (Of wie weet een ervaren hulp bij montage?)

Groetjes, Jan


Dat zijn opzich best normale prijzen voor een normale garage.
De koppeling zelf is ook niet zo duur, maar de arbeid. 't is best een aardig klusje. Ik ben ervan overtuigd dat er wel een clublid is die het goedkoper wil doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2011 21:24 #861873 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Koppeling vervangen: Is dit normaal?
Hangt er vanaf wat er vervangen moet worden. Alleen de koppelingsplaat voor een vario is rond de 100 euro. Heb je een complete set, dan wordt het snel duurder. Als het vliegwiel is aangetast kun je deze beter ook vervangen. Dan zijn er nog lagers in het vliegwiel en in het koppelingshuis die je kunt nakijken. Ben je met het vliegwiel bezig of zit er een hoop olie rond de krukas aan de achterzijde, dan kun je beter ook de keerring vervangen (materiaal rond de 25 euro). Na het vervangen moet de boel weer afgesteld worden.

Geschatte tijd: 4 uur x uurloon.

Reken maar uit. Nu zijn er misschien wel clubleden die het willen doen en die vragen meestal een bijdrage. In bepaalde gevallen maakt het dan ook nog uit of je lid bent van de club of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2011 21:29 #861876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling vervangen: Is dit normaal?
Lid worden en om een sleuteldag vervangen. Waarschijnlijk in het voorjaar weer in Ermelo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2011 10:58 #861931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling vervangen: Is dit normaal?
Die prijs van 750,- was voor een complete koppeling, dus met druklager etc.

Ik denk er serieus over om lid te worden. Het heeft zo veel voordelen, en die 32,50 heb er zo uit op zo'n sleuteldag.

Neem je dan zelf materiaal mee naar zo'n dag, of hoe werkt dat eigenlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2011 20:47 #861970 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Koppeling vervangen: Is dit normaal?
Op zon dag kun je aangeven wat je nodig hebt en bestellen bij de garage. Het gereedschap en alles moet je zelf voor zorgen. Je krijgt natuurlijk veel technische ondersteuning er gratis bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets