ook mijn 1700 slaat nu niet meer aan!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2010 17:08 #630719 door V300 register
ook mijn 1700 slaat nu niet meer aan! is gemaakt door V300 register
Ik weet niet waar ik precies moet zijn dus ik zet het hier maar neer en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik sinds een paar maanden een Volvo 340 uit '90 met inmiddels 72.000km op de teller. Hij heeft altijd al problemen gehad met starten, zeker als hij even stil heeft gestaan. Starten lukte dan altijd met de choke en voet op het gaspedaal, na 4 keer problemen sloeg hij aan.

Vandaag niet meer. Hij staat nu ergens in de buurt van mijn huis (we waren gelukkig nog niet ver) maar weet niet wat ik moet doen! (heb 0,0 verstand van auto's maar ben erg aan mijn 340 gehecht :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2010 17:21 #852314 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ook mijn 1700 slaat nu niet meer aan!
Hoi Niek,

ik heb je bericht even 'losgekoppeld' van de oorspronkelijke thread waar je het achteraan gehangen had. Dit type vragen mag best in een eigen topic gestart worden hoor!

waarschijnlijk heeft je carburateur (althans, enkele interne onderdelen daarvan) het begeven.

Dat de motor altijd al zo moeilijk aangeslagen is, is natuurlijk een teken dat eea nooit goed in orde geweest is zolang je hem hebt.

mijn eigen ervaring met de 1.7 was dat het pas een betrouwbaar startende en lopende motor werd na complete revisie en vervanging van het gehele verhaal van ontstekingskabels, bougies, verdelerkap, rotor, vlotter en alle pakkingen aan carburateur en spruitstuk.

maar je kunt er natuurlijk ook geluk mee hebben en met een revisieset voor de carb weer een redelijk startende motor krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets