De 1700 carb

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2010 20:29 #630382 door V300 register
De 1700 carb is gemaakt door V300 register
Natuurlijk vergeet ik de 340 club niet. Mede omdat ik w??r een Limburgse Volvo rijdt. Met het jullie bekende Renault 1700 blok.

Het verhaal is dat ik na alle 1700 (en andere) 300 serie avonturen nu meer dan een jaar met een carburateur model rijdt zonder problemen. Een 460 uit '92.
Het is dus de beroemde carburateur met dikkere voet in de 400 serie. In jullie 1700 met dunnere voet. De carburateur waar over wordt gesproken m.b.t omzetten naar de 300 serie.
In het begin stotterde de auto maar ik heb zonder de carburateur aan te raken het euvel opgelost. Stekkertjes carburateur / bobine. Schoonmaken en alle kabels vervangen. Benzinefilter speelt ook een rol. Bij ons zit er geen een op. Deze wordt er dus opgezet. De werkelijke aard van het probleem zit vaak in de elektra rond carburateur en Bobine. Dit gegeven gaat ook in de rondte. Maar toentertijd zei ik ook wel eens dat het niet de bedoeling is om met jagen en bergbeklimmen het uiterste van de carburateur met dunne voet te eisen. Als ik na rit de auto even stilzet om daarna weer weg te gaan schokt of bokt hij heel even. Ietsjes.
Is er nu eigenlijk iemand die na overzetten van deze carburateur in de 300 goede ervaringen heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2010 20:44 #837957 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De 1700 carb
ik heb in m'n box een 1.7 blok staan.

het ding liep eigenlijk prima voor het blok uit die auto ging maar bij een wat grondige inspectie van het gedemonteerde blok:
- bleek de carburateurvoet krom te zijn
- verdelerkap/bougies/bougiekabels duidelijk voorbeeld van achterstallig onderhoud (om over de staat van V en D-riem nog maar te zwijgen!!!!!!)
- waren 6 van de 10/12 moeren van de spruitstukken verdwenen
- lekte zowel de toevoer als retourleiding op de brandstofpomp
- delen uit de spruitstukpakking gescheurd
- brandstoffilter sterk vervuild

eigenlijk dus niets dan lof voor de 1.7, elk ander blok had het met diezelfde omstandigheden allang opgegeven om fatsoenlijk te blijven lopen.

jagen/bergbeklimmen hoeft geen nadeel te zijn voor het recht houden van de carburateur; filerijden is in dat geval net zo slecht want het spul wordt net zo warm...

wat vooral een voordeel is van het 400serie carburateurhuis is dat er veel meer aluminium gebruikt is voor meer stevigheid; o.a. door de ongelijke venturi's krijg je hele rare spanningen in het materiaal, dat het uit en inlaatspruitstuk boven elkaar zitten maakt het er ook niet makkelijker op. in basis is het gewoon een wederom verbeterde carburateur, ik dacht dat bij de 3 serie de 2e en 3e opvolgers van het Cisac type gebruikt zijn; in de 400 serie de 4e opvolger met wederom vele verbeteringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2010 21:21 #840323 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 1700 carb
Zijn die nog verkrijgbaar bij de dealer; het 4e type en past dat op de 300 serie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2010 21:24 #840324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
ff navragen, wel vooraf informatie vragen over de mogelijkheid van een 2e hypotheek :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2010 21:27 #840326 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 1700 carb
HI, hi. Die is grappig. Ja, ik zal eens vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2010 22:06 #840329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
het kan altijd meevallen, maar ik ben bang dat ?ls ze zoiets nog kunnen leveren, de dealerprijs richting de 500 euro gaat.

gecorrigeerd voor de inflatie waren die krengen vroeger ook al zo duur nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2010 23:15 #840340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb

antiekeradio;149991 schreef : het kan altijd meevallen, maar ik ben bang dat ?ls ze zoiets nog kunnen leveren, de dealerprijs richting de 500 euro gaat.

gecorrigeerd voor de inflatie waren die krengen vroeger ook al zo duur nl.



De 460 die ik nu heb is in erg goede staat. Maar als ie af is dan zal ik de carburateur er uit halen en ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2010 08:03 #840348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb

AvdAkker;149974 schreef :
eigenlijk dus niets dan lof voor de 1.7, elk ander blok had het met diezelfde omstandigheden allang opgegeven om fatsoenlijk te blijven lopen.


Ik kan het alleen maar met Anjo eens zijn eigenlijk! Toen ik het rode monster kreeg, liep de motor echt goed en nadere inspectie toonde mij gewoon een niet onderhouden auto! Het luchtfilter was echt zwart, zelf tot binnenin, bij vastpakken was alles vettig, d-riem nog net OK, alle filters en oli?n zo slecht als wat... Maar gewoon beginnen vervangen en alles gaat erdoor beter... Niet noemenswaardig, maar elke stap is er eentje in de goede richting!

Alleen de Carb had nog wat problemen, naast een lekke pakking zat er dieper in de carb ook wat fout, maar samen met Wouter en Diede hebben we dat gewoon lekker kunnen oplossen en nadat dit euvel is hersteld, kan ik maar 1 ding zeggen! WAT EEN ZALIGE MOTOR!
Hij is echt superlekker, supersoepel enz... Als jij hem maar zozo vind Frank, dan klopt er nog steeds iets niet! Want het is gewoon een heerlijk ding! Lekker stil, lekker in de toeren jagen...

Kortom, het is soms een frustrerend blokje, maar eens hij goed is... Dan heb je ook wel wat! Ik moet nu enkele nog een lek rond de oliepomp oplossen, de pakking daar is gewoon weggerot! Zie er wat tegenop, omdat dan de D-riem er weer af moet en ook de poelie van de oliepomp... Tja, wat moet dat moet he!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2010 09:31 #840352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1700 carb
Karsten, Frans is een tijd lid geweest van de club en heeft in die tijd o.a. een rode 1700 gehad (aka the little red rooster). Deze reed op zich ook prima, maar had ook wat achterstallig onderhoud. Uiteindelijk is het de distributieriem geweest die hem de das om gedaan heeft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2010 17:44 #840452 door Ruud Kuiper
Beantwoord door Ruud Kuiper in topic De 1700 carb
Ik heb voor vijf tientjes een tweedehands carb van een 440 met een b18 motor gekocht. Ik heb de carb vorige week schoongemaakt en gereviseerd en ik was van plan om te proberen om hem deze zomer in mijn 1700 te zetten.

Kan ik die nieuwe carb gewoon erin zetten of moet ik nog iets speciaals doen om de boel te laten werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets