diesel overbouwen
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
gegroet mark
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
De diesel uitvoering had ook standaard de uitsparingen voor de mistlampen in de voorbalk. Als je mistlampen hebt en wilt behouden moet je gaten maken. Verder zijn er volgens mij geen verschillen. Wie verbeterdtdtdte me?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik zou dan trouwens meteen voor een oldtimert gaan! Veel meer kans dat hij blijft bestaan, ook na de invoering van de km-heffing.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
maar je hebt er behoorlijk wat werk aan!, 't is idd een 360 body maar een beetje een mengelmoes van 340 en 360 apparatuur.
diesel werkt met transaxle, dat houd in dat de versnellingsbak aan de voorzijde door een vaste buis uiteindelijk door de motor ondersteund wordt, en vlakbij de montage van het diff een balk hangt waardoor hij nog eens aan de onderzijde van de body hangt. dit is specifiek 360 en hoort niet bij de 340.
dan is er de kunststof zadeltank, deze hangt in feite boven de versnellingsbak en is alleen mogelijk icm de transaxle constructie!!
volgens mij is echter de motorophanging hetzelfde als van de 340, bij de diesel zit het brandstoffilter ter hoogte (of misschien zelfs op de montagegaten van) de 360 motorsteunen
ik weet iig wel dat de bij 340 D16 en B172 bekende alu steuntjes met de 45gr motorrubbers aan de voorzijde van het blok aanwezig zijn.
maaaaaarrrr, ik ben wel van mening dat het kan, alleen dan net even wat anders. als je de 340 brandstoftank behoud, en de motor incl transaxle ophanging overbouwd, kun je de originele achterste steun versnellingsbaksteun van de 340 behouden.
test wel van te voren of de tank met diesel lekvrij is, diesel kruipt meer als benzine en dat is in principe de reden waarom er gekozen is voor een gesloten kunsstof tank. ipv een gelaste zoals bij de 340, lekt hij op de bovenste helft waar de aanhechting van de 2 delen zich bevind dan rondom 2/3mm materiaal wegschuren, goed rond de naad de zinklaag verwijderen en rondom dichtlassen.
zaken als bedrading, uitlaat, brandstofleidingen e.d. is 1 op 1 overzetten, appeltje eitje.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ophanging van motor en bak is 100% gelijk aan de 1700
hij heeft gewoon een alu aandrijfas met de inbus stroppen aan het eind. net als de 1.7 zit er aan de ingaande as van de bak een trillingsdemper op geschoven.
[edit]zie 2 berichten verderop voor uitleg[/edit]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het is w?l transaxle, g??n torquetube.
B14 en B17 hebben ook transaxle. zelfs een vario is een transaxle.
transaxle betekent namelijk bak en differentieel op 1 plaats tussen de aangedreven wielen.
een 360 is dus transaxle m?t torquetube (starre verbinding motor-bak)
de overige (inc diesel) zijn transaxle z?nder torquetube.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.