Radiateur vervangen

Lees meer
08-06-2009 09:01 #783149 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur vervangen
80 euro voor een nieuwe is zeer goedkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 10:15 #783163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
Tja, maar daar komt wel nog ongeveer 25 euro verzendkosten bij... Maarja, dan zit je wel weer safe!
Zit er eigenlijk een verschil tussen de radiator van een 1.4/1.7 en een 2 liter van een 360?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2009 10:17 #783165 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur vervangen
Ja er zit verschil en met die 25 euro verzendkosten is het nog steeds goedkoop. Dan bespaar je toch minimaal 30 euro. Zeker voor een radiator van een 360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 10:18 #783166 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
mm, jammere is dat het er een is voor een 1.4/1.7... Niet dat dat zo erg is, want ik heb ook een 340 1.4, maarja, dan moet ik toch ook nog even verder zoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 12:09 #783174 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
het mooie van een 1.7 radiator is dat je die overal voor kunt gebruiken:

- 1.4 (want hij heeft een aansluiting voor elektrische temperatuurschakelaar)
- 1.7 (want zie 1.4, en hij is groot genoeg)
- 2 Liter (want hij is groot genoeg)

Er is een dunnere versie geweest speciaal voor de 1.4. Die is alleen bruikbaar voor de 1.4
Er is een versie geweest gelijk aan de 1.7 maar dan zonder aansluiting voor elektrische schakelaar (dat is de standaard uitvoering voor de 2Liter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 12:21 #783176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
Maar is het dan niet zo dat je in principe, als je de thermo-switch niet aansluit, je die van de 1.4 ook kunt gebruiken voor een 2 liter?
Ik heb nu thuis 2 varianten, 1 die 100% zeker van een 1.4 komt en een die net hetzelfde is, maar schijnbaar meer koelbanen heeft...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 12:46 #783181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
van de 1.4 zijn verschillende versies geweest.

De dikke versie is gelijk aan de 1.7 radiator en qua koelvermogen voldoende voor de 2 Liter. Dat is dus de "universele" radiator.


De dunne versie van de 1.4 radiator is NIET bruikbaar voor de grotere motoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2009 12:54 #783182 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur vervangen
Volgens mij zitten de aansluitingen anders van een twee liter. Kom je dan wel uit met de gaten in de carrosserie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 13:26 #783184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen

antiekeradio;108190 schreef : van de 1.4 zijn verschillende versies geweest.
De dunne versie van de 1.4 radiator is NIET bruikbaar voor de grotere motoren.


Dat er daar 2 verschillende van zijn weet ik ja! Maar ik heb het over de meest voorkomende en volgens mij is dat die rechthoekige met die thermo-switch... Bij die kleinere zit die er niet op, omdat de fan ook op de krukas zit ofzo, maar pak mij daar niet helemaal op!

Zou de haynes er is bij moeten nemen om te kijken of de aansluitingen anders zitten, ik heb er geen idee van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2009 13:50 #783185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur vervangen
Mja, alleen al in de smalle radiateur (343's en 340 tm 1985) zijn al iets van 5 verschillende radiateurs gebruikt. '84/85 heeft namelijk ook een switch erop zitten.

Zorg voor een dikke 340 radiateur (want ook op de 1.4 is de dikke radiateur geleverd) en je komt er altijd. (ik ben overigens ook wel eens op sloperijen dunne rad's op 1700's tegen gekomen. Dus ga er niet standaard vanuit dat het goed is wanneer het van een 1700 komt!)

Volgens mij zijn de aansluitingen het zelfde van een 360 en 340. Maar dat zal ik vanmiddag nog even checken.

Overigens is het ook nog een optie om je radiateur te laten reviseren. Zo kreeg ik laatst de tip dat www.hartgers-radiateuren.nl/ voor 100 tot 125 euro radiateuren kan reviseren. Dan komt er een nieuw koelblok in, en de zijwanden worden ook weer opgelapt...!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets