Lostrillende caburateur
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb last van een lostrillende caburateur. De vier inbusbouten trillen regelmatig los. Als ik ze weer aandraai loopt ie weer perfect. Weet iemand een structurele oplossing voor dit probleem. (Speciale ringen etc.?)
Groeten, JAN
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar je raad het al; ik heb geen idee hoe ze eruit zien........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
bij jouw b14 zijn het namelijk de 5 (!!) boutjes van de carburateur die los trillen, en dat zijn ook geen imbus bouten.
de 4 inbus bouten waarmee de B172 carburateur mee vast zit worden normaliter handvast gedraaid op verende ringen. deze zijn waarschijnlijk geheel 'plat' gedraaid (veels te vast aangehaald!!!! zie documentatie voor juiste aanhaalkoppel) en veren dus niet meer.
aan de bovenkant hoort er ook nog een schuimrubberen ringetje tussen de kop en het carburateurhuis te zitten, maar dat is volgens mij alleen tegen het rammelen.
Groetjes Wouter
(Bericht gewijzigd door antiekeradio op 11 mei 2004)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wouter, bedoel jij de 'gewone' verende ringen uit de bouwmartkt etc.? Waar komen deze dan te zitten?
Groeten, JAN
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Groetjes, JAN
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
antiekeradio;6297 schreef :
bij de rode pijltes zitten de verende ringen.
Dit zijn GEEN 'gewone' verende ringen, maar zijn schotelvormig. Het midden komt dus iets hoger dan de buitenkant.
Bij de groene pijltjes zitten de schuimrubber ringetjes, tegen het rammelen.
Hoe heet dat zwarte vierkantje met die vier kruiskopboutjes? Is deze ook voor de chokeregeling?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Deze opent de chokeklep tot de mechanische aanslag op moment dat de motor aanslaat met volledig gesloten chokeklep. Zonder dit systeem (dus als het membraantje lek is) verzuipt de motor of gaat iig stotterend lopen.
Als je vervolgens gas geeft wordt er nog harder aan de chokeklep getrokken, dan komt er tegen een veerdruk in een 2e aanslagpunt in werking.
wat trouwensn ook interessant is om te weten is dat bij de 1.7 de 2e trap van de carburateur buiten werking gezet wordt zodra de choke gebruikt wordt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.