Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2012 18:34 #631720 door V300 register
Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E is gemaakt door V300 register
Van de merken Bosal en Walker heb ik gehoord dat die (vaak?) een loopje met de pasvorm nemen.

Hoe is dat met andere merken? Bijvoorbeeld Romax?

En de overige kwaliteiten van die dingen?

Levensduur bijvoorbeeld? (Hangt natuurlijk ook veel af korte / lange ritjes, maar toch....)

En zijn alle uitlaten tegenwoordig (Volvo 340) veraluminiseerd, of zijn er toch nog uitzonderingen op die regel (roestvrij staal even buiten beschouwing gelaten)?

Uit de einddemper, voor een Volvo 340, volgt nog, als laatste stuk, een klein pijpje. Bij sommige merken is dat een apart los stukje dat er met een klem opgezet dient te worden. Vind ik niet zo handig. Elke klemaansluiting kan immers aanleiding geven tot 'geen goede gasafdichting'. Bij mijn weten is dat bij Romax niet het geval. Daar is het dus aan de einddemper permanent bevestigd dat laatste pijpje, gelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 18:47 #895221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
Het verschil zit m in de sedan of hatchback.

Die hebben een andere richting waarin het eindpijpje vertrekt. dus als je een sedan hebt, kun je een einddemper met los eindstuk w?l gebruiken, maar een kant-en-klare hatchback einddemper niet.

Naar mijn idee is het dus beter om een losse eindpijp te hebben.
Deze aansluiting mag eventueel best iets lekken want er ontstaat geen drukopbouw (20 cm verderop eindigt de uitlaat in de vrije buitenlucht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 21:40 #895242 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E

antiekeradio;191939 schreef : Deze aansluiting mag eventueel best iets lekken want er ontstaat geen drukopbouw (20 cm verderop eindigt de uitlaat in de vrije buitenlucht)


Hij mag iets lekken, maar je hoort het wel heel duidelijk als de uitlaat daar ook daadwerkelijk lekt.

Mijn 345 heeft zo'n los eindpijpje en na de 'crash' van vorig jaar, was 'ie daar gescheurd. Dan klinkt de uitlaat echt hetzelfde als wanneer de uitlaat op de aansluiting naar de einddemper lekt. Er zit natuurlijk wel verschil in, zodra je daadwerkelijk gaat rijden. Dan is het niet/nauwelijks hoorbaar als het eindpijpje lekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 13:07 #942427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
Heeft iemand van jullie ervaring met USN(-Centuri)? Ze staan op een paar sites aangeboden en zover ik kan zien past hij op mijn 1.4 uit '87. Voorpijp, middendemper en achterdemper betaal je dan 116,- euro voor. Er komt dan nog wel wat klein grut bij voor bevestiging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 23:43 #942446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
Als dat waar is koop ik er meteen 1 voor mijn sedan. 116 Euro is wel een heel schappelijk bedrag. Ik loop al een jaar te hannesen met tweedehands grut dat net niet voldoet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2014 07:37 #942452 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E

eipmiw;226025 schreef : Als dat waar is koop ik er meteen 1 voor mijn sedan. 116 Euro is wel een heel schappelijk bedrag. Ik loop al een jaar te hannesen met tweedehands grut dat net niet voldoet.


www.autoonderhoud.nl heb ik alles gevonden, met alle bevestigingsrubbers en dergelijke erbij kom je op 136 euro uit, plus nog wat verzendkosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2014 08:19 #942453 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
Dat is echt goedkoop. Centuri is een heel normaal merk overigens, en als het nieuw materiaal is gaat het gewoon een paar jaar mee zoals het hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 10:37 #942550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
ja centuri is niet het slechtste wat er te vinden is... aan de originele volvo uitlaten kunnen ze helaas geen van allen tippen maar dat hou je toch.

Walker is qua pasvorm echt beter te vermijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2014 13:52 #944084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E
iemand ervaring met de onderdelen van Skandix Own Label?

vb. uitlaatdemper voor:

www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/si.../front-silencer/472/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-11-2020 13:38 #988456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat Volvo 340, motor B14.3E

SanderAchterhoek;226032 schreef : www.autoonderhoud.nl heb ik alles gevonden.



Daar hebben ze nu (eind 2020) niks meer voor de 300 en 400 series...........


rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets