Buitentemperatuur Sensor

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2022 17:35 #1042320 door V300 register
Buitentemperatuur Sensor is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik ben bezig met het inbouwen van mijn buitentemperatuur meter in een VDO klokkenset. Zag in een andere post dat nummer 6 en 12 van de connector dienen als de plus en massa. Nu heb ik een probleempje, want heb de originele sensor die erbij hoort niet, en de nummer 6 en 12 zijn ook niet voorgedraad. Ik heb wel uit een SMITH klokkenset een temperatuursensor. Als ik deze zou aansluiten op de plus en de massa, zou het die het dan in principe moeten doen?

Ik kom er niet echt uit, heb het ook nog niet uitgeprobeerd omdat ik nog geen draden wil knippen.

Alle hulp is welkom


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2022 19:44 #1042322 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Buitentemperatuur Sensor
Eigenlijk is het vrij eenvoudig. De draden die op de sensor zelf zitten gaat de plus (de stekker bovenop de sensor) naar Pin 12 op de connector.
En de massa draad gaat op Pin 6

forum.v3c.nl/forum/techniek/l...rumentenpaneel


That's is. Dan zou het moeten werken.
Ben wel benieuwd of hij de goede waarde aangeeft met deze sensor.
There 's only one way to find out I guess
En anders heb ik denk ik nog wel een originele VDO sensor. Moet ik wel even zoeken.


Ik heb eventueel wel een originele bekabeling vanuit de teller unit naar amp stekkers. (vrij kort stukje, origineel zo) maar dan heb je de originele pinnetjes voor in de teller unit connector. Die prik je er dan zo in. Laat maar weten, je woont niet zo ver bij me vandaan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2022 20:55 #1042323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Buitentemperatuur Sensor
Thnx voor je snelle reactie Steven. Ik heb wel interesse in de originele pinnetjes. Zou eventueel morgen ergens langs kunnen rijden.

Ben inderdaad zelf ook erg benieuwd of deze sensor dezelfde waardes zou moeten geven. Heb ook nog de SMITH klokkenset buitentemperatuur meter, maar kwam er later achter dat deze van SMITH was en niet voor VDO, vandaar. Ik hoor het wel over de originele pinnen. Morgen komt ook een econ meter binnen. Heb je toevallig nog een T-splitsing en wat slangen liggen die hierop passen voor de vaccuum? Dan is dat mooi meegenomen.

Altijd leuk extra opties in je auto toevoegen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2022 21:21 #1042324 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Buitentemperatuur Sensor
Tuurlijk, heb ik allemaal liggen. Morgen ben ik er niet, maar dit weekend ben ik beide dagen in de werkplaats te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets