Probleem met knipperlichthulplampje voorbumper 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2022 16:06 #1042131 door V300 register
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
bij de 340 '88 zitten in de zijkantplastickappen van de voorbumper
'repeater' knipperlichtjes (een ruitvormig oranje 'glaasje' met daarachter het lampje.
Een van die lichtjes doet het niet meer ontdekte ik.
Lampje is een 5W, blijkt een glassokkel te zijn.
Lampje uitgenomen, is op het oog intact (gloeidraad heel).
Voor de zekerheid getest met digitale multimeter: doorgang in het lampje, goed dus.
Als ik de rubberhoes van de plastic fitting waar het lampje in zit iets terugschuif,
zie je de soldeerlippen waar de voedingsdraad aan gesoldeerd zit.
Met de multimeter bij werkende richtingaanwijzer aan die zijde gecontroleerd op er
spanning op de aansluiting staat (intermitterend dus): de multimeter slaat uit, dus
er is voeding.
Maar het ingestoken lampje doet niks, een nieuw reservelampje ook niet.
Ook niet nadat ik de fitting wat ingespoten heb met siliconenspray, (het lampje gaat
er dan wel wat gemakkelijker in- en uit), iets nabuigen van de contactlipjes in de
fitting (die niet gecorrodeerd zijn) brengt ook geen resultaat.

Mijn conclusie: er is iets niet goed met de fitting zelf....

Hoe zien jullie dat?
Of zie ik iets over het hoofd??

Ter verhoging van de feestvreugde brak bij het weer inzetten van het lamphuis een stuk
van de fitting af (plastic van 34 jaar oud, wat wil je anders??), dus nu hangt het armatuur
ook nog op half zeven.
Vervangende armaturen of fittingen zullen wel niet te krijgen zijn.
Verzekering: het autootje gaat niet om deze reden naar het oudijzer, dan draai ik er wel een
parker doorheen.....

rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2022 18:28 #1042132 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Probleem met knipperlichthulplampje voorbumper 340
Ik vermoed een slechte fitting, zeker omdat je gewoon spanning meet.

En die fitting zal wel niet te krijgen zijn vind ik wel snel geconcludeerd, je kunt dat altijd op het forum vragen, zijn genoeg mensen die wel onderdelen bewaard hebben.
Ik heb ze zat liggen, kabel met fitting en nog een goed glaasje vraag ik een tientje voor.

Laat maar weten om welke kant het gaat, stuur ik er een naar je op.


En anders kan die parker natuurlijk altijd nog, dan zit het immers ook vast. Zou ik wel eerst voorboren, anders heb je kans dat het plastic uit elkaar breekt.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets