NGK ZGR5B

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2022 14:40 #1042043 door V300 register
NGK ZGR5B is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik wil in een cvt met 14.4S motor en renix de bougies NGK ZGR5B plaatsen.
De electrodeafstand zoals ik die met de voelermaat opmeet, is nu 0.8 mm. (strak ertussen).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die afstand voor deze auto correct is.
Weet iemand van de techneuten de juiste afstand?

Bedankt alvast.
rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2022 20:50 #1042048 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic NGK ZGR5B
NGK schrijft 0.8mm voor; verbuigen zorgt voor misuitlijning van de elektrode wat ten koste gaat van de levensduur.

nominaal gemonen;
0.7mm benzine
0.6mm LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2022 16:30 #1042054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NGK ZGR5B
Dank voor je reactie.

Ik heb ze op 0,7 mm. ingesteld (2 van de 4 waren iets groter, de andere 2 waren al 0,7 mm. af fabriek)
Vandaag de bougies geplaatst.
Opvallend is dat het klembusje, dat bij mijn bougies tot dusver af te schroeven was van het verlengde van de centrale electrode, bij deze bougies vast zitten.
Ik kreeg even kromme tenen toen ik een bougie van dit type naast mijn oude bougie legde en zag dat de nieuwe minimaal een halve centimeter langer zijn en dus verder de verbrandingskamer inpiepen..
Bij de eerste start bleek dat er geen contact met de zuiger lijkt te zijn.

rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 18:42 #1042075 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic NGK ZGR5B
dat klopt, ziet er in 1e instantie heel eng uit; gratis CR gains laten we maar zeggen.
de vaste klembusjes vind ik ook wel een voordeel, scheelt weer een overgangsweerstand en je hoeft niet te klooien aan het schroefdraad op de bougie om te voorkomen dat de busjes lostrillen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets