Accu lampje raadsel

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-08-2021 12:02 #1041541 door V300 register
Accu lampje raadsel is gemaakt door V300 register
Mijn accu lampje brand tegenwoordig als je hem start. Dus even de multimeter test gedaan.

Accu spanning 12.3 volt.

Spanning na starten 12 volt met lopende motor.... (accu lampje brand blijft branden minuten lang, 1 keer gas geven en is weg en komt niet meer terug)

Een keer accelereren (lampje gaat uit) spanning 13.5 volt. (lampje blijft dan ook uit, spanning zonde te accelereren blijft dan ook 13,5 volt)

Nu komt het: Alle verbruikers ingeschakeld (groot licht, radio, kachel, ventilator) spanning stijgt naar 13.7 volt....

Iemand hier ooit eens van gehoord?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-08-2021 14:51 #1041542 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Accu lampje raadsel
Ja, de koolborstels van de dynamo zijn bijna op, nieuw spanningsregelaar monteren en klaar is Markvictor

Ik heb ze destijds besteld bij reservedelenstore.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-08-2021 16:09 #1041543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu lampje raadsel
Had de ANWB gebeld service lijn die man zei dat hij pas inschakeld bij verhoogd toerental. Maar aangezien dat i dat nooit gedaan had twijfelde ik er wel over.Toch had ik gister bij dafhobby al spanningsregelaar gekocht. Meer omdat kapotte dynamo 7 van de 10 keer de spanningsregelaar kapot is. Nog niet binnen overigens.

Update: Net de spanningsregelaar eruit gehaald, nog 3 mm aan koolborstels. Dus daar moet een nieuwe op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2021 16:02 #1041556 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu lampje raadsel
Gemaakt, lampje brand niet meer ook niet bij starten. Geeft ook iets meer voltage 14.2 en nu 13.8 met alles ingeschakeld. Voltage is nu ook stabiel, eerst schommelde het telkens.

Wat ik echter niet snap is hoe dat ding was aangesloten. Ik heb hem gewoon precies zo aangesloten zoals die zat, maar wat ik wel vreemd vond is dat de draad van de spanningsregelaar aan de min kant eruit komt (dus die draad die aan het moertje moet, niet die insteekdraad) en dat hij bij onze auto op de plus kant (dus de andere kant waar dat draadje zit) aangesloten moet worden....

Althans zo zat hij, en zo heb ik hem ook maar teruggezet. Dat leek me wel het slimste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets