Dimlicht werkt niet

Lees meer
08-01-2020 18:44 #983961 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Dimlicht werkt niet
Mooi dat het zo snel is opgelost!

Ik maakte toen precies dezelfde fout. Twee lampen tegenlijk stuk, dat kan niet! Dus niet eens gekeken en meteen zekering gaan nakijken...
Later dus toch ontdekte dat beide lampen stuk waren en vrolijk verder blijven rijden.

Uiteindelijk de defecte dynamo ontdekt, nadat mijn vrouw klaagde over stank in de auto na het rijden. En inderdaad, de auto stonk enorm naar mest. Dit bleek dus een overkokende accu te zijn die zuur lekte!
Hadden ook al andere rare symptomen gehad, zoals radio die uitviel bij toerental boven de 1400 rpm (dus bij 40 in de 4 opeens wel weer muziek). Later werd alles duidelijk!
Gelukkig geen gevolgschade gehad, na een nieuwe dynamo en veel poetsen deed alles het weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2020 18:44 #983962 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Dimlicht werkt niet
Mooi dat het zo snel is opgelost!

Ik maakte toen precies dezelfde fout. Twee lampen tegenlijk stuk, dat kan niet! Dus niet eens gekeken en meteen zekering gaan nakijken...
Later dus toch ontdekte dat beide lampen stuk waren en vrolijk verder blijven rijden.

Uiteindelijk de defecte dynamo ontdekt, nadat mijn vrouw klaagde over een stak in de auto na het rijden. En inderdaad, de auto stonk enorm naar mest. Dit bleek dus een overkokende accu te zijn die zuur lekte!
Hadden ook al andere rare symptomen gehad, zoals radio die uitviel bij toerental boven de 1400 rpm (dus bij 40 in de 4 opeens wel weer muziek). Later werd alles duidelijk!
Gelukkig geen gevolgschade gehad, na een nieuwe dynamo en veel poetsen deed alles het weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
08-01-2020 20:16 #983966 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Dimlicht werkt niet
En zo werd een wat suffig topic met een wat sullige oplossing toch nog een lekker stukje informatief leesvoer...
;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
31-01-2020 20:08 #984098 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Dimlicht werkt niet
En dan toch nog een update: van de week ging, heel soms en even, het accu lampje branden tijdens rijden. Mogelijk dus toch een dynamo issuetje.

Ook viel me de laatste paar weken een aantal keren op dat de tellerbakverlichting soms van intensiteit veranderde.Niet per se met toerental trouwens.


Dus dat is weer iets op het lijstje van de mindere punten die de APKwaardigheid niet bevorderen ( zie hier voor de rest van het verhaal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
31-01-2020 21:03 #984099 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Dimlicht werkt niet

BartJu;257096 schreef : ......Ook viel me de laatste paar weken een aantal keren op dat de tellerbakverlichting soms van intensiteit veranderde.Niet per se met toerental trouwens.......


Laatst ook gehad bij de 340 van de vrouw toen de koplampen binnen 5 minuten tijd kapot gingen, daarna bleef de acculamp branden, ander dynamo met een nieuwe regelaar en alles weer normaal. Je kan nieuwe regelaars krijgen voor de dynamo en ze zijn niet zo gek duur. Regelaar vernieuwen en klaar is Kees ehh BartJu :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets