Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2019 16:55 #635313 door V300 register
Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk? is gemaakt door V300 register
Bij auto's die ik voorheen reed kon je een lichtsignaal (met de koplampen) geven, zonder dat dit op de dimlicht/grootlicht stand inwerkte.


Bij de 340 schakelt het een keer bedienen van het lichtsignaal de 'stand' van de koplampen van dim naar groot, of omgekeerd.


Ik rijd b.v. in de nacht met dimlicht.
Zet de auto weg, de volgende dag geef ik iemand een lichtsignaal en wanneer ik dan weer 's avonds het licht inschakel, blijkt dat op grootlicht te branden.


Ik WEET dat ik dat kan zien aan het blauwe lampje/aan de lichtbundel buiten en het gemakkelijk weer terug kan zetten door een keer aan de hendel te trekken, maar de vraag is dus of dat gewijzigd kan worden naar een werkwijze zoals in mijn eerste zin.


Dank
rustybuster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2019 17:37 #983571 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk?
Mocht je kennis hebben van elektra en/of elektronica pak dan even het elektrisch schema erbij, relais zijn verantwoordelijk voor het op de door Volvo bedachte manier van functioneren.


Ik begrijp overigens wat je bedoelt, ik heb al heel wat verschillende auto's onder mijn billen gehad maar in (onze) ouwe Volvo's werkt het inderdaad net ff anders, zo ben ik bij schemer,daglicht ook wel eens geseind omdat ik eerder iemand had geseind en niet doorhad dat mijn grootlicht nog aanstond.....


EDIT: ook dom, ik zie net dat je geen lid bent, juist dit soort dingen zijn een reden om dat wel te zijn, heb je mooi alle schema's tot je beschikking.
Ja of, of je koopt alsnog even een tweedehands Olving of een Haynes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-11-2019 19:38 #983574 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk?
Daarom heb ik mijzelf aangeleerd om twee keer te knipperen :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2019 21:18 #983576 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk?
Dat zal ook aan de schakelaar liggen... Mijn 940's hebben een soort "tipstand" waar je mee kunt seinen. De hendel verder naar je toe trekken = grootlicht inschakelen. Misschien dat je daar iets van kunt gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2019 00:15 #983604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderen lichtsignaalfunctie mogelijk?
Inderdaad, kwestie van gewenning, ik weet niet beter en in een andere auto sein ik automatisch twee keer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets