Tijd-temperatuur-sensor B200

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-09-2019 10:45 #635284 door V300 register
Tijd-temperatuur-sensor B200 is gemaakt door V300 register
Koude start gaat goed.
Vervolgens kan ik 3km rijden.
De temperatuurmeter komt dat al op een kwart.
Dan begint de motor te stotteren, slaat af en is
daarna ook niet meer te starten.
Ik verdenk de tijd-temperatuur-sensor.
Daardoor zou de vijfde injector brandstof blijven
inspuiten, terwijl de motor al op 60 graden is.
De hulpluchtregelaar gaat door de warmte van de
motor wel dicht. Uiteindelijk "verzuipt" de motor.
Heeft iemand de testwaarden voor deze sensor?
Wat moet de weerstand bij 20 graden Celsius zijn?
Wat moet de weerstand bij 60 graden of 80 graden zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2019 10:55 #983131 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Tijd-temperatuur-sensor B200
Zou ik moeten opzoeken, heb ik jaren geleden ook gehad. Alleen andersom, 5e injector kwam niet met koude start waardoor die heel slecht startte, tenzij warm. Ik heb toen een nieuwe besteld en alvorens te monteren eerste de waarde van de nieuwe gemeten en toen mijn oude gemeten. Oké oude defect dus vervangen, anders had ik de nieuwe weer terug gestuurd. Dat is een ruime 8 jaar geleden, even kijken of ik die notities nog ergens heb....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-09-2019 12:56 #983135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tijd-temperatuur-sensor B200
Er zijn meningen over de vijfde injector:

Het schijnt dat deze gedurende de (koude) start maar één keer injecteert, en niet continu tot de motor warm is.

Het kan wel zo zijn dat ie blijft lekken, er staat immers brandstofdruk op vanaf je commonrail.

Ze kosten niet zoveel en zijn redelijk gemakkelijk te vervangen.

Ik heb bij mijn auto zowel de thermotijdschakelaar (0 280 130 026) als de koude-start-injector (0 280 170 400) vervangen. De koude start injector is niet meer (goedkoop) nieuw te vinden, ik heb de mijne vervangen door één uit een Golf (0 280 170 444). Meerdere types zijn mogelijk, ze zijn allemaal aardig hetzelfde.

Je hulpluchtregelaar zou ook kapot kunnen zijn waardoor ie dicht blijft staan (en i.c.m. met een verkeerd afgestelde stationairschroef). Hij zou koud open moeten staan, en eenmaal warm hoort ie dicht te zijn. Werkt gewoon op 12V met een bimetaal. Allemaal nog heel mechanisch. De latere LH-Jetronic werkt met een stappenmotor.

Op de ledenpagina staat een uitgebreid werkplaatshandboek van Volvo die over het LE-Jetronic systeem gaat (TP35127-1).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2019 00:32 #983139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tijd-temperatuur-sensor B200

Louis;256066 schreef : Er zijn meningen over de vijfde injector:

Het schijnt dat deze gedurende de (koude) start maar één keer injecteert, en niet continu tot de motor warm is.

Het kan wel zo zijn dat ie blijft lekken, er staat immers brandstofdruk op vanaf je commonrail.

Ze kosten niet zoveel en zijn redelijk gemakkelijk te vervangen.

Ik heb bij mijn auto zowel de thermotijdschakelaar (0 280 130 026) als de koude-start-injector (0 280 170 400) vervangen. De koude start injector is niet meer (goedkoop) nieuw te vinden, ik heb de mijne vervangen door één uit een Golf (0 280 170 444). Meerdere types zijn mogelijk, ze zijn allemaal aardig hetzelfde.

Je hulpluchtregelaar zou ook kapot kunnen zijn waardoor ie dicht blijft staan (en i.c.m. met een verkeerd afgestelde stationairschroef). Hij zou koud open moeten staan, en eenmaal warm hoort ie dicht te zijn. Werkt gewoon op 12V met een bimetaal. Allemaal nog heel mechanisch. De latere LH-Jetronic werkt met een stappenmotor.

Op de ledenpagina staat een uitgebreid werkplaatshandboek van Volvo die over het LE-Jetronic systeem gaat (TP35127-1).



Als ik afga op de geur uit de uitlaat zou ik zeggen dat de 5e injector zo'n 30 seconden meedoet op een koude start en een seconde op 5 in andere situaties, maar wellicht injecteren de normale injectoren ook meer/langer bij een koude of net gestarte motor? Ik weet niet hoe geraffineerd de ECU is, maar aangezien het allemaal vrij basic is zouden heel standaard afstellingen/programma's me niets verbazen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets