Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel)

Lees meer
10-05-2019 22:19 #635143 door Albert Jan Algera
Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel) is gemaakt door Albert Jan Algera
Uit het niets werkte mijn knipperlichten niet meer. (Volvo 360 GLE 1984)
Daarna heb de zekering nr. 7 nagekeken. Daar was niks mis mee. (ook twee zekeringen omgewisseld om het uit te sliuten)

Daarna de relais (die zich onder het stuur bevind) Los gehad en weer vast gedaan. Daarna werkte het weer.



Dag later deden me ze het weer niet. Paar uur later weer wel. :S

Iemand idee waar ik zou kunnen gaan kijken (onderdeel vervangen)

(noodverlichting werkt wel gewoon)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2019 07:20 #981983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel)
Misschien het relais een keer vervangen, misschien hapert het of zo.

Je knipperlichtschakelaar aan de stuurkolom hoor en voel je wel klikken? Als één van de 2 zeer zwakke bevenstigingspunten is afgebroken dan beweeg je de hele schakelaar waardoor die niet schakelt.

Ten slotte de schakelaar op zich, die kan natuurlijk ook haperen. Of ergens een draad die niet goed blijft zitten of zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2019 11:17 #981985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel)
Ik vermoed je relais die inwendig een slecht contact heeft. Gewoon omwisselen, zo speciaal zijn ze niet. Wel even letten of het precies dezelfde is, de pin-indeling wil nog wel eens anders zijn.

Bij mijn 343 is zo nu en dan, wanneer de richtingaanwijzers het niet doen, de gevarenlicht-schakelaar vies. Hier loopt de hele schakeling doorheen, dus die zou het ook kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2019 13:26 #981997 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel)
Schakelaar was tijdje terug afgebroken. (op de bekende plek) Maar zit nu weer prima. Ga eerst dat relais proberen te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2019 15:16 #982032 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Kniperlichten werken niet. (nood verlichting wel)
Er zaten onder de stuur kolom twee dezelfde relais naar elkaar. Eerst had ik en maar eentje getest. Nu heb ik ze beide vervangen het het probleem lijkt opgelost. (Y).
[ATTACH]5290[/ATTACH]

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets