Specificatie diverse lampjes dashboard

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2018 11:28 #634878 door V300 register
Specificatie diverse lampjes dashboard is gemaakt door V300 register
Goedendag, kan ik ergens vinden wat voor lampjes er op de diverse plekken achter de knoppen en schakelaars moeten zitten, b.v. lichtknop, blowerknop, verlichting asbak en sigarettenaansteker, knoppen mistachterlicht en achterruitverwarming? De tekst op de meeste lampjes is niet meer (goed) leesbaar, heb op dit moment alles los liggen en vervang het liefst meteen alle lampjes nu ik er goed bij kan. Heb wel gelezen dat er in sommige gevallen 1W/24V in moet, het is mij echter niet helemaal duidelijk waarvoor dit allemaal geldt. Het gaat om een 340 GL uit 1989.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-05-2018 14:24 #975463 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
de 1 W 24 V [de eningste 24 V lampje in de auto] is voor de schakelaar van de verlichting omdat deze lampje aan is zolang het contact aan is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2018 17:21 #975465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
Ok, bedank voor je snelle reactie! Dacht dat die van de schakelaars van het mistachterlicht, de achterruitverwarming en de verlichting van de blowerknop en verwarmingspaneel ook 24V waren, had dat eerder gelezen, nu weer teruggevonden hier op dit forum , citaat: "die van alle schakelaars en de verlichting van de versnellingspook bij een automaat horen 1,0W en 24V te zijn, als je daar 12V lampjes in doet kan de behuizing wegsmelten!de controlelampjes (zelfde fitting) zijn 1,2W en 12V"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-05-2018 17:24 #975466 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
Klopt bij de automaatpook zijn de lampjes ook 24 V was het vergeten ik heb zelf een schakel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2018 17:26 #975467 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Specificatie diverse lampjes dashboard

2 Fast 4 U;250304 schreef : Klopt bij de automaatpook zijn de lampjes ook 24 V was het vergeten ik heb zelf een schakel

Ok, even voor de zekerheid, de schakelaars dus niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2018 21:29 #975468 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
Alleen de klik/klak schakelaars zijn 24 volt. De rest 12 volt, ook bij de pook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2018 09:45 #975469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
Dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb nog oude draadboom gevonden met de lampjes er nog in en die waren nog wel goed leesbaar. Daarin zaten bij de lichtschakelaar, de 2 schakelaars eronder, de alarmlichtschakelaar, de bergremschakelaar en ook bij de blowerknop 24V lampjes, alle andere inderdaad 12V. Bij mijn auto was bij de lichtknop een 12V lampje geplaatst, dit had inderdaad geresulteerd in smelten van het plastic waardoor je het lampje er niet goed meer in kan drukken. 12V wordt op die plek dus inderdaad te heet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2018 12:14 #975471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Specificatie diverse lampjes dashboard
Bij twijfel kun je altijd 24 volt lampjes nemen mits die te krijgen zijn met de juiste fitting. Je hebt alleen minder lichtopbrengst. Waar je wel mee op moet letten is dat je lampjes van het juiste vermogen (watt) neemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets