Slechte ontvangst radio

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2017 16:40 #972825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slechte ontvangst radio
Als ik deze week tijd heb zal ik eens wat experimenteren met de antenne. Zal tevens even een nieuwe stekker aan de kabel zetten, kan nooit geen kwaad.

Lucluc;247521 schreef : Zelf gebruik ik altijd mijn smartphone voor spotify of internetradio. Werkt uitstekend!


Ik idem dito, echter wel via een FM transmitter. Een Xiaomi Roidmi 3S. Een soort van sigaretten-oplader, echter dan ook met een bluetooth ontvanger en FM zender. Frequentie kies je via een app op je telefoon. Werkt ideaal en wordt gezien als één van de weinige echte goede FM transmitters. Meeste is (ruizende/krakende) rommel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2017 17:22 #972828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slechte ontvangst radio
De ontvangst kan ook verschillen met hoe ver je de antenne uittrekt. Bij mij deed deze het het beste met de spriet ongeveer 2/3e deel uitgetrokken. Trok in de antenne verder uit dan stoorde de radio weer meer.

Ook moet je de ontvangst zeker niet vergelijken met een moderne auto-antenne. Mijn dagelijkse auto heeft bijvoorbeeld de antenne verwerkt zitten in de achterruit op een zelfde manier als de achterruitverwarming. Je zou het niet verwachten, maar dat lijkt een stuk minder storingsgevoelig dan de spriet op het dak van een Volvo 340.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2017 19:55 #972833 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Slechte ontvangst radio
DAB+ radio monteren met dito antenne aan de binnenkant van de voorruit plakken, werkt perfect en je hebt meer zenders...
Ik heb ook wel eens een extra antenne aan de grille geschroefd, stak een eind boven de motorkap uit. Dat werkte ook prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2017 20:10 #972834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slechte ontvangst radio

volvofiel;247532 schreef : DAB+ radio monteren met dito antenne aan de binnenkant van de voorruit plakken, werkt perfect en je hebt meer zenders...
Ik heb ook wel eens een extra antenne aan de grille geschroefd, stak een eind boven de motorkap uit. Dat werkte ook prima.


Ik vind alle moderne autoradio's spuuglelijk, en heb over 't algemeen geen oren naar de muziek die je hedendaags op de radio hoort. Heb over 't algemeen alleen maar m'n eigen afspeellijstjes opstaan in de auto.

J.J. Cale, The Smiths, Billy Joël, Peter Green, Chet Baker, Leonard Cohen.
En ja, die hoor je niet zo snel meer op de radio. :no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2017 09:40 #972836 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Slechte ontvangst radio

Louis;247533 schreef : J.J. Cale, The Smiths, Billy Joël, Peter Green, Chet Baker, Leonard Cohen.
En ja, die hoor je niet zo snel meer op de radio. :no:


Juist met zo'n DAB+ radio ontvang je 'alternatieve zenders' waar dit soort artiesten wel nog aan bod komen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2017 12:19 #972837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slechte ontvangst radio

v0lv0freak;247535 schreef : Juist met zo'n DAB+ radio ontvang je 'alternatieve zenders' waar dit soort artiesten wel nog aan bod komen ;)


Daar zit wat in... :) Zo vind je op Spotify o.i.d. ook veel van dit soort afspeellijstjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets