Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2017 12:54 #634446 door V300 register
Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer is gemaakt door V300 register
Goedemiddag,
Ik heb een vraag. Kilometerteller van de Volv0 340 werkte niet. Kwestie van uitbouwen en asje van het tellerwerk op zn plek. Is gelukt.
Alleen nu heb ik alles weer ingebouwd, start de auto niet meer!:wtf2:

Alles werkt, dashboard gaat aan, lpg geeft een tik, blower springt aan, startmotor draait, maar start niet. Geen vonk? Geen idee? Iemand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2017 13:28 #966894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
Opgelost! Dank Floris!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 15:51 #966895 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
Leuk om de auto hier terug te zien! Ben benieuwd wat je oplossing is voor het dakraam. Komt er ook een foto-serie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2017 18:14 #966897 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
Wil je de oplossing ook met ons delen? Wie weet heeft iemand in de toekomst er nog iets aan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2017 22:30 #966900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
Natuurlijk wil ik de oplossing delen. Het had niets te maken met het in en uitbouwen van de tellerkast. Ik moest, anders dan normaal, even wat gas geven bij het starten en ook iets langer doorstarten.

Dus opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2017 22:33 #966901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer
Het dakraammechanisme is prima in orde. De rubbers rondom het schuifdak zijn te dik waardoor het niet goed kan sluiten. Ik ben dus op zoek naar nieuwe originele sluitrubbers voor het schuifdak.

Ik zal ook even wat meer showen met mn 340 op deze site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-03-2017 18:03 #966911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer

Freni;244765 schreef : Natuurlijk wil ik de oplossing delen. Het had niets te maken met het in en uitbouwen van de tellerkast. Ik moest, anders dan normaal, even wat gas geven bij het starten en ook iets langer doorstarten.

Dus opgelost.


Een 340 met carburateur start inderdaad net even wat anders dan moderne injectiemotoren. Vergeet de wielklem, stuurslot en massaschakelaar; de beste diefstalpreventie blijft een handchoke :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2017 18:24 #966913 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer

General Custom;244778 schreef : Een 340 met carburateur start inderdaad net even wat anders dan moderne injectiemotoren. Vergeet de wielklem, stuurslot en massaschakelaar; de beste diefstalpreventie blijft een handchoke :+



FYI: ik (en ik denk Freni ook nog) heb de auto altijd 100% op LPG gereden, inclusief starten - ook als het vriest. Dan gebruik je de handchoke als toerentalverhoger tot het eind van de straat (ongeveer) en niet zoals op benzine daarbij ook als verrijking. Dit gaat eigenlijk altijd goed, maar soms moet je iets langer doorstarten. Starten op benzine heb ik echter nooit nodig gehad, ook niet voor de eerste paar 100 meter. Hij pakt ook gelijk goed op, maar misschien dat je dus met de choke voor het stoplicht het stationair iets moet verhogen tot 'ie warm genoeg is.

Ook is de kans van gelijk de 1e keer aanslaan groter als je de sleutel iets langer op contact laat staan (de LPG klep staat op contact een paar tellen open) of zelfs een 2e keer het contact uit en aan zet zodat er iets meer gas direct beschikbaar is ipv dat er pas begonnen word met 'inspuiten' wanneer de startmotor rondgaat. Naar mijn ervaring is dat 2e alleen na lange stilstand en/of bij zeer koud weer nodig.


In de praktijk weinig anders dan op benzine dus. Ongeveer dezelfde procedure, dezelfde symptomen maar een andere achtergrond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-03-2017 20:07 #966914 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Na Tellerkast inbouwen start de 340 niet meer

powerflux;244780 schreef : .......Ook is de kans van gelijk de 1e keer aanslaan groter als je de sleutel iets langer op contact laat staan (de LPG klep staat op contact een paar tellen open) of zelfs een 2e keer het contact uit en aan zet zodat er iets meer gas direct beschikbaar is ipv dat er pas begonnen word met 'inspuiten' wanneer de startmotor rondgaat. Naar mijn ervaring is dat 2e alleen na lange stilstand en/of bij zeer koud weer nodig.......


en dan is het makkelijk als er een "hand choke" op je verdamper heb, twee of drie keer drukknopje in drukken en starten en bij koud weer de choke iets uittrekken en rijden maar :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets