Duplo halogeen lampen 60/55 Watt.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-09-2016 22:10 #634303 door V300 register
Duplo halogeen lampen 60/55 Watt. is gemaakt door V300 register
Is een duplo halogeenlamp 60/55 Watt bestand tegen langdurig laten branden van beide gloeidraden?
Mij is wel eens verteld, of ik heb het ergens eens gelezen, dat beide gloeidraden laten branden voor een halogeenlamp geen probleem is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2016 10:03 #964916 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Duplo halogeen lampen 60/55 Watt.
Bedoel je als je grootlicht gebruikt? Dan wordt toch het dimlicht uitgeschakeld waardoor er altijd maar een gloeidraad brandt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2016 13:36 #964917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duplo halogeen lampen 60/55 Watt.
niet bij het seinen...

ik heb er geen bron voor maar het zou me helemaal niks verbazen als deze lampen gemaakt zijn voor de thermische belasting van maar 1 gloeidraad tegelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2016 13:58 #964919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duplo halogeen lampen 60/55 Watt.

Steven340;242635 schreef : Bedoel je als je grootlicht gebruikt? Dan wordt toch het dimlicht uitgeschakeld waardoor er altijd maar een gloeidraad brandt?

In theorie is dat juist. En als je de werking van het change-over lichtrelais bekijkt dan kan het (eigenlijk) niet anders. Het is of groot-licht of gedimd-groot-licht. Maar toch kan ik met 'een beetje manipuleren' van het groot-licht handle aan het stuur zowel dimlicht als groot-licht laten branden. Als allebei de gloeidraden branden moet ik het stuurhandle wel 'in die gemanipuleerde positie' houden. Gedetailleerde beschrijving van ons lichtrelais www.motorsforum.com/volkswagen/test-dimmer-relay-63565-.htm
De schakeling in de auto kan zodanig gewijzigd worden dat beide gloeidraden branden.
En weet iemand waar de weerstand* voor dient die parallel over de spoel van ons lichtrelais geplaatst is? Heeft die dezelfde functie als een blusdiode? En voor wie het weten wil: stroomverbruik van de spoel van het lichtrelais van onze auto's bedraagt ca. 800 mA en de spoelweerstand is ca. 13 Ohm.

* weerstand = blusweerstand. Zelfde functie als 'blusdiode'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-09-2016 08:51 #964926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duplo halogeen lampen 60/55 Watt.
Dat is geen probleem, bij mijn Camaro brandt ook groot licht en dimlicht tegelijk in dezelfde lamp. Echter kan ik niet zeggen of de levensduur even lang is als het branden met 1 gloeidraad omdat met die auto weinig in het donker gereden wordt, maar het is zeker niet zo dat zo'n lampje na een paar uur al kapot gaat. Wat ik wel weet is dat het een bak licht geeft met 2x dimlicht en 4x grootlicht tegelijk aan. In tegenstelling tot een Volvo 300-serie zie je effectief iets met je verlichting aan :+
Het is wel even opletten met het stroomverbruik, dat gaat natuurlijk een stuk omhoog. Zeker door dat massa-draadje ga je langdurig zo'n 10 Ampère per koplamp jagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets