Toerenteller aansluitproblemen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2015 12:42 #633906 door V300 register
Toerenteller aansluitproblemen is gemaakt door V300 register
Beste mensen

Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het installeren van een toerenteller in mijn 340 vario ('89)

In zoverre dat ik hem gister, na lang knutselen, eenvoudig aangesloten en werkend had (zie foto)



Toen ik vanmorgen echter alle schroefjes eringedraaid heb, de stekker achter de snelheidsmeter en de kabel met bayonetaansluiting aangesloten heb, deed de toerenteller helemaal niets meer.

Boel weer afgesloten en alles gecontroleerd, kan echter geen kabelbreuken, losse contacten of andere narigheden bespeuren. ??n schroefje voor de bevestiging van de toerenteller is mij afgebroken, maar deze zit wel vast.





Het enige wat ik zelf kan vinden is, dat als ik mijn vinger tegen de achterkant van de 'pin connector' aanhoudt, de toerenteller lichtelijk verspringt, maar tot maximaal 100tpm +/-

De overige meters (tankinhoud, handrem-lichtje) werken ook wel. Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of waar ik dit zou moeten zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2015 16:43 #959768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller aansluitproblemen
Ik vrees toch voor een scheurtje in de blauwe ''printplaat''. Deze is z??r kwetsbaar en kan wat bij betreft de naam printplaat niet dragen, ''rommel'' zou een betere omschrijving zijn :hmmz2:

Mijn sedan is ook maandenlang gekweld door een soortgelijk probleem met de toerenteller, dat kwam ook door die ''rommel''; soms deed hij het, soms helemaal niet, soms gaf de teller een te lage waarde aan. Op een gegeven moment kwam ik er zelfs achter dat de toerenteller ging werken als ik de verwarming maar heet genoeg stookte (misschien dat die ''rommel'' dan net iets uitzet of zo).
Anyweg; de oplossing is:
A] de printplaat vervangen in de hoop dat een andere beter is.
B] draadjes solderen tussen het stekkertje van de toerenteller en waar de 3 kanaaltjes uitkomen op het groter geheel van de printplaat (daar zal deze immers minder makkelijk kapot gaan door de beperkte flexibiliteit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2015 18:39 #959769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller aansluitproblemen
Je kan de pinbezetting van die 2 grote platte stekkers even opzoeken. Controleer dan de pinnetjes in de stekkers. Die willen wel eens slecht contact maken. Je kan ze bij buigen. Dit probleem komt regelmatig voor en uit zich bijvoorbeeld in het uitvallen van de instrument verlichting. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets