kachel uit

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 16:31 #633708 door V300 register
kachel uit is gemaakt door V300 register
Ik kan in mijn 340 de kachel helaas niet helemaal uitzetten, er komt altijd een beetje warmte uit, ook in de laagste stand. Bij 1 van mijn vorige auto's, een BMW 524, loeide de kachel altijd voluit. Dat loste ik op door in het voorjaar een kabeltje ergens in de motorruimte los te halen waardoor de kachel het helemaal niets meer deed. Is zo'n truc bij een 340 ook mogelijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2015 20:10 #957784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit
Bij het van "warm" naar "koud" schuiven, is de kabel waarschijnlijk geknikt,
vanwege een gebrek aan smering. Voor de zomermaanden kun je de kachel-
kraan in de motorruimte misschien nog dichtzetten, maar de echte oplossing
is natuurlijk het vervangen van de kabel. Zorg daarbij dat deze nergens
"scherpe bochten" maakt en zorg voor voldoende smering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 11:57 #957790 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit
Als de kabel ergens geknikt is, zou je dit denk ik wel kunnen voelen als je hem naar 'koud' schuift, wordt opeens heel zompig. Misschien lekt de klep op de koelwaterslang of zit er iets in de weg dat deze niet volledig toe kan? Dit kan je snel even nakijken in de motorkap:
Bijlage:

(kachelhuis moet hiervoor niet los, ik had geen andere foto)

Ik heb net de kabel van mijn luchtrichtingselectieschakelaardingske vervangen en dat was toch geen pretje. De temperatuurkabel zal wel wat simpeler zijn, die is wat makkelijker te bereiken. Ik heb gewoon staalkabel (iets dikkere, ik wil dit niet opnieuw doen) op maat geknipt en de uiteinden gebogen en de gein herbruikt.
?2 kosten en 2 uur gevloek :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 12:20 #957791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit
Bij de kachelkraan zitten 2 gaatjes voor de kabel. Als de kabel in het bovenste gaatje zit, dan kan je de kraan net niet helemaal dicht zetten. Je kan de aansluiting los halen dan het onderste gaatje proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 13:51 #957792 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit

Nicholas;236946 schreef : ?2 kosten en 2 uur gevloek :)


Hetzelfde geldt voor het vervangen van het koppelstukje: 2 nieuwe boutjes
van 2 Euro en 8 uur gevloek (als het oude koppelstukje niet loskomt en je
de hele torque-tube moet vervangen).

De bowdenkabels voor de bediening van de kachel vervangen, gaat een
stuk makkelijk als je het dashboard er even uit schroeft. Dat lijkt veel
werk, maar als je weet waar de schroeven zitten, is de reparatie van de
kabel een makkie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2015 15:17 #957793 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit
Ik voel het al aan, dat wordt weer een dagje Erik:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2015 23:18 #957958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kachel uit
Afgelopen vrijdag heeft Erik het probleem voor me opgelost. Er is bij het kacheldeel in de motorruimte een of ander peperbusje met een schuifmechanisme vervangen. Kachel werkt weer perfect net als rest van de auto. Het lijkt alsof hij in de 6 jaar dat ik hem nu heb eigenlijk 6 jaar jonger is geworden. Was dat bij mij ook maar zo.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets