zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2011 01:04 #631020 door V300 register
zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar is gemaakt door V300 register
is de draaiknop links op het dashboard verlicht?
bij niet, zou kunnen dat er een lampje stuk is?
zo ja,
hoe kom je bij het lampje, kan je knop er uit wippen/trekken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2011 09:09 #866865 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Ja.

Stuur er af (is iets makkelijker). Twee kruiskopschroefjes aan bovenzijde klokunit (metalen strip lossen). Richtingaanwijzer (bij montage stuur in neutrlaal zetten) en raamwisserbedieningshendel naar beneden. Aan weerszijden stuurkolom twee kruiskopschroefjes lossen. De unit is los. Het km teller huis blijft achter nokjes haken die aan het plastic huis zitten waar ook de verlichtingschakelaar in zit. Het beste kun je van onderaf ff de km-kabel losklikken en de twee connectors, zodat je de hele unit er uit kunt nemen.

Terugbouwen in omgekeerde volgorde. Let op de neutraalstand van de richtingaanwijzer.

Oh. Alvorens bovenstaande te doen, eerst kapje rond stuurslot verwijderen (vier plugjes lossen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2011 10:34 #866871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Let op: dit is een 24V lampje!!! Anders smelt de behuizing weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2011 19:49 #868244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
en dat voor 1 lampje achter een draai schakelaar, dan is mijn V70 toch wat eenvoudige 1 schroefje en unit eruit trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2011 20:54 #868251 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Je kunt toch ook de knop er af trekken, het platte moertje losdraaien en de elektra achter de knop van onder af er uit trekken...? :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2011 16:07 #868315 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Oef jeroen, kan dat? Kom je daar zo makkelijk bij? want de drie schakelaars onder de lichtschakelaar zijn zwaaar bedraad:P dus ik weet niet of je daar zo makkelijk bij komt. De manier van Erik is echt simpel, ik heb het een paar keer gedaan, en kan nu de tellerset e.d. in 5 minuutjes in m'n handen hebben..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2011 17:23 #868319 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Als ik het mij goed herrinner heb ik het een keer zo gedaan door alleen de bekleding onder het dash te verwijderen... Ik weet wel dat er inderdaad niet veel ruimte was. De lichtschakelaar zelf is volgens mij ook redelijk uitgebreid bedraad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2011 17:47 #868323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
ja klopt, daar zitten belachelijk veel draden op

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2011 18:57 #868335 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
kom is een weekje bij Terberg werken, dan piep je wel anders;)

je komt inderdaad vrij makkelijk bij de lichtschakelaar als je de bekleding onder het dashboard weghaalt. makkelijkste is eerst het knopje + moertje weghalen en dan de stekker met een schroevendraaiertje oid naar achteren drukken, bundel kun je dan een heel end naar beneden trekken om het lampje te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2011 23:15 #868361 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic zit er verlichting in de verlichtingsschakelaar
Ik heb het lampje ook al eens vervangen, zoals Anjo zegt even de bekleding/plaat verwijderen en dan kun je er op je rug liggend met je hand bij, is een wat rottig klusje (zeker de eerste keer) maar het is te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets