telefoonhouder in een 300

Lees meer
30-05-2023 09:25 #1042712 door Mark Smeets
telefoonhouder in een 300 is gemaakt door Mark Smeets
Wie heeft de ideale oplossing voor een telefoonhouder in een 300?
In mijn andere auto's heb ik zo'n houdertje dat je in een ventilatierooster klikt. Maar de roosters van een 300 zijn te zwak, die breken kapot of de telefoon valt met rooster en al eruit.
Zelf dacht ik dan maar aan een houder die je met een zuignap op de ruit zet. Niet super mooi, maar wel praktisch met navigatie.
Heeft iemand een andere betere oplossing? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-05-2023 23:25 #1042717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic telefoonhouder in een 300
Ik gebruik deze van de ANWB. Goede kwaliteit. Zuignap op voorruit die heel soms loslaat. Kost 18 Euro.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2023 17:41 #1042719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic telefoonhouder in een 300
Ik heb in de 240 een magneetje op het dashboard, rechts van de tellertjes. Ideaal bij het instappen, je hangt de telefoon eraan door het metalen stripje achterop je hoesje. In de 850 zit ook zo'n magneet, maar wel op het ventilatierooster geschoven. Werkt in de 340/360 wel, maar het hangt er wel wat losser in, inderdaad...

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2023 17:07 #1042729 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic telefoonhouder in een 300
In de S80 heb ik ook een magneet oplossing, netjes op de telefoonmodule geplakt.



Het is een Scosche Magicmount .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2023 09:51 #1042731 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic telefoonhouder in een 300
Dank voor reacties. Die magneethouders ken ik en zijn mooi, maar ik heb geen hoesje om de telefoon. Dus dat magnetische rondje op de telefoon plakken is geen optie.

Daarnaast gaat het me vooral om de plek in de auto.
Die optie van Anjo is mooi, maar met navigatie te laag / uit het zicht. (ik gebruik navigatie altijd zonder geluid).

Dan wordt het toch een houder op het raam zoals Wim voorstelt vrees ik. Niet het mooiste, wel praktisch :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2023 21:43 #1042732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic telefoonhouder in een 300

v0lv0freak;n418748 schreef : Die optie van Anjo is mooi, maar met navigatie te laag / uit het zicht. (ik gebruik navigatie altijd zonder geluid)


Ik snap ergens je keus. Maar het zou beter andersom zijn. ;) Ik keek trouwens in het begin dat ik met navigatie begon ook vaak op het scherm (en nog steeds bij drukke bezette straatjes en kruisingen), maar probeer over het algemeen alleen maar te luisteren en erop te vertrouwen dat ie de goede afslag aangeeft.

Hoe vaak zie je mensen rijden met de telefoon vol in het zichtveld van de bestuurder.... :no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2023 11:21 #1042736 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic telefoonhouder in een 300

Louis;n418749 schreef :
Ik snap ergens je keus. Maar het zou beter andersom zijn. ;) Ik keek trouwens in het begin dat ik met navigatie begon ook vaak op het scherm (en nog steeds bij drukke bezette straatjes en kruisingen), maar probeer over het algemeen alleen maar te luisteren en erop te vertrouwen dat ie de goede afslag aangeeft.

Hoe vaak zie je mensen rijden met de telefoon vol in het zichtveld van de bestuurder.... :no:


Aan de rand van het zichtveld is dus juist goed, omdat je dan je ogen niet van de weg hoeft te halen.
Dit is ook waar nieuwere auto's origineel de navigatie hebben (zoals de Foto van Jan hierbij laat zien. Niet zijn telefoon, maar het originele scherm bovenop het dash).
Ik check (bij verre ritten) altijd van te voren de route. Op hoofdlijnen weet ik de weg wel, het gaat meestal om het laatste stukje of de bevestiging van het juiste knoppunt.
Die verschrikkelijke computerstem is niks voor mij. Daarnaast hoor ik die toch niet over de muziek heen, of hij/zij dempt het geluid van spotify steeds. Ook vervelend :p

Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen.
En natuurlijk moet de telefoon niet het zicht belemmeren of in het zichtveld hangen voor appjes, facebook, etc. :no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets