Bobbels in binnenscherm voorportier

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2019 13:27 #635293 door V300 register
Bobbels in binnenscherm voorportier is gemaakt door V300 register
In onze 340 Winner uit 1983 zitten een paar rare "bobbels" in het binnenscherm van het linker voorportier. Net een soort blaren onder de "folie". Is dit iets wat vaker voorkomt en/ of heeft iemand er misschien een oplossing voor? Durf het zo ook niet terug te drukken, want er staat best wat spanning op en het voelt echt heel dun aan...

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2019 14:23 #983245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Dat is vrij gebruikelijk, het is inderdaad de folie die los laat van het spaanplaat-achtige materiaal waar de panelen van gemaakt zijn...


Ik weet er zo één twee drie geen oplossing voor, je zou er wat lijm achter moeten zien te krijgen (dat is al een uitdaging op zich) en dan de boel voorzichtig zien terug te drukken, al dan niet geholpen door wat warmte. Maar hóe....??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2019 17:26 #983246 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Zeer veel voorkomend kwaaltje helaas :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2019 19:56 #983247 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Spuit van de apotheek halen, redelijk dikke naald erop, juist niet te dikke lijm erin, dan op de plekken van de bobbels 'doktertje spelen'



Zoiets?


En inderdaad even wat met de föhn verwarmen zodat het kunststof weer wat elastisch wordt.


Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
03-10-2019 21:32 #983248 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Herkenbaar, op beide deuren en achterin ook.
Staat wat slordig. Maar ik zit al langer in een soort van acceptatiefase.
Het lijkt er sterk op dat de folie krimpt, hij neemt steeds de binnenbocht, het lijkt niet te lubberen omdat het te ruim zit.

Dokterje spelen zou kunnen, maar het staat wel erg strak, zodat ik twijfel of de lijm het kan houden. En zo ja, of je niet weer de toplaag van de onderplaat aftrekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2019 09:41 #983250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Het is een veelvoorkomend probleem, helaas. De deuren in mijn wagen vallen nog mee, gelukkig, maar 't begint wel langzaam te komen.

Desalniettemin vind ik het bij de 300-serie nog mee vallen, gezien de leeftijd. De 900-serie had er al na een paar jaar na productie last van. Vooral bij de hoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2019 18:15 #983274 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bobbels in binnenscherm voorportier

Louis;256192 schreef : Het is een veelvoorkomend probleem, helaas. De deuren in mijn wagen vallen nog mee, gelukkig, maar 't begint wel langzaam te komen.

Desalniettemin vind ik het bij de 300-serie nog mee vallen, gezien de leeftijd. De 900-serie had er al na een paar jaar na productie last van. Vooral bij de hoeken.



Ik geloof dat de 900 hier last van had omdat ze toen zijn overgestapt op lijm op waterbasis, wat dus veel sneller los laat.


On topic: ik heb zelf nog geen last van dit verschijnsel op mijn 360 uit '83. Heb ik veel geluk of is er verschil in deurpanelen? Nog nooit zoiets gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2019 20:17 #983276 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bobbels in binnenscherm voorportier
Vaak wordt het veroorzaakt door vocht. Het is van groot belang dat de folie achter het paneel nog intact is en de kitlaag waarmee de folie op de deur zit ook goed afsluit.

De 900-serie had er trouwens pas vanaf het nieuwe type deurpaneel last van (vanaf "het grijze dashboard", voor de kenners).
Mijn Turbo uit '91 en GLE uit '94 zijn nog van het oude type en die hebben nergens last van. Puntgaaf ;)
Mijn ouders hebben een Limited Edition uit '98 met ook puntgave deurpanelen, maar dat is wel echt een zeldzaamheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2019 18:26 #983367 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bobbels in binnenscherm voorportier

volvofiel;256218 schreef : Vaak wordt het veroorzaakt door vocht. Het is van groot belang dat de folie achter het paneel nog intact is en de kitlaag waarmee de folie op de deur zit ook goed afsluit.

De 900-serie had er trouwens pas vanaf het nieuwe type deurpaneel last van (vanaf "het grijze dashboard", voor de kenners).
Mijn Turbo uit '91 en GLE uit '94 zijn nog van het oude type en die hebben nergens last van. Puntgaaf ;)
Mijn ouders hebben een Limited Edition uit '98 met ook puntgave deurpanelen, maar dat is wel echt een zeldzaamheid.


Kijk, vocht zou goed het probleem kunnen zijn: toen ik vorige week de panelen eraf had gehaald om de rubbers rond de handgrepen te vervangen, kwam ik erachter, dat de folie al eens los was gehaald en niet netjes in de "kit" was terug gedrukt, hing gewoon dubbelgevouwen... Dit terwijl die na ruim 30 jaar nog prima plakt, nu dus meteen netjes dicht gemaakt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets