Bobbels in binnenscherm voorportier
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik weet er zo één twee drie geen oplossing voor, je zou er wat lijm achter moeten zien te krijgen (dat is al een uitdaging op zich) en dan de boel voorzichtig zien terug te drukken, al dan niet geholpen door wat warmte. Maar hóe....??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Zoiets?
En inderdaad even wat met de föhn verwarmen zodat het kunststof weer wat elastisch wordt.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 208
Staat wat slordig. Maar ik zit al langer in een soort van acceptatiefase.
Het lijkt er sterk op dat de folie krimpt, hij neemt steeds de binnenbocht, het lijkt niet te lubberen omdat het te ruim zit.
Dokterje spelen zou kunnen, maar het staat wel erg strak, zodat ik twijfel of de lijm het kan houden. En zo ja, of je niet weer de toplaag van de onderplaat aftrekt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Desalniettemin vind ik het bij de 300-serie nog mee vallen, gezien de leeftijd. De 900-serie had er al na een paar jaar na productie last van. Vooral bij de hoeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Louis;256192 schreef : Het is een veelvoorkomend probleem, helaas. De deuren in mijn wagen vallen nog mee, gelukkig, maar 't begint wel langzaam te komen.
Desalniettemin vind ik het bij de 300-serie nog mee vallen, gezien de leeftijd. De 900-serie had er al na een paar jaar na productie last van. Vooral bij de hoeken.
Ik geloof dat de 900 hier last van had omdat ze toen zijn overgestapt op lijm op waterbasis, wat dus veel sneller los laat.
On topic: ik heb zelf nog geen last van dit verschijnsel op mijn 360 uit '83. Heb ik veel geluk of is er verschil in deurpanelen? Nog nooit zoiets gezien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De 900-serie had er trouwens pas vanaf het nieuwe type deurpaneel last van (vanaf "het grijze dashboard", voor de kenners).
Mijn Turbo uit '91 en GLE uit '94 zijn nog van het oude type en die hebben nergens last van. Puntgaaf
Mijn ouders hebben een Limited Edition uit '98 met ook puntgave deurpanelen, maar dat is wel echt een zeldzaamheid.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
volvofiel;256218 schreef : Vaak wordt het veroorzaakt door vocht. Het is van groot belang dat de folie achter het paneel nog intact is en de kitlaag waarmee de folie op de deur zit ook goed afsluit.
De 900-serie had er trouwens pas vanaf het nieuwe type deurpaneel last van (vanaf "het grijze dashboard", voor de kenners).
Mijn Turbo uit '91 en GLE uit '94 zijn nog van het oude type en die hebben nergens last van. Puntgaaf
Mijn ouders hebben een Limited Edition uit '98 met ook puntgave deurpanelen, maar dat is wel echt een zeldzaamheid.
Kijk, vocht zou goed het probleem kunnen zijn: toen ik vorige week de panelen eraf had gehaald om de rubbers rond de handgrepen te vervangen, kwam ik erachter, dat de folie al eens los was gehaald en niet netjes in de "kit" was terug gedrukt, hing gewoon dubbelgevouwen... Dit terwijl die na ruim 30 jaar nog prima plakt, nu dus meteen netjes dicht gemaakt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.