Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2017 00:22 #634590 door V300 register
Ontgrendeling rugleuning voorstoel-r ineens niet meer mogelijk. De kabel zal zijn gebroken of het eindnippeltje of begingnippeltje van de kabel heeft (of beide nippels hebben) de geest gegeven. Ik heb nog geen onderzoek gedaan hoe ik dit probleem moet oplossen. Dacht ik vraag eerst op het forem voordat ik mogelijk verkeerde dingen ga doen. Dient de stoel uit de auto gehaald te worden om het probleem te kunnen aanpakken? De kabel zal ongeveer zoiets zijn als in de auto toegepast voor gas geven. De kabel van de rugleuning betreft dat er een die een binnen en buitenkabel heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2017 09:26 #972434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Het is gewoon een enkele, flexibele stalen kabel met aan beide zijden een oogje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2017 17:38 #972440 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Bij de latere misschien.
Zijn auto is van 1983, hierbij zit er een stalen "kabel" (hoe noem je zoiets, stuk ijzerdraad, niet makkelijk buigzaam) met een haak er aan gebogen door de ontgrendeling heen onderaan.

Het het precies verder zit weet ik niet, nog nooit zo'n ding vervangen, of stoel open gehaald.

Heb het ook wel eens gehad, dat hij simpelweg niet ver genoeg ontgrendelede, in dat geval even de kabel onderaan bij de ontgrendeling iets bijbuigen. Mits dan niet gebroken natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2017 18:05 #972441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Ik heb nog wel een voorstoel voor je liggen. Hoef er niets voor te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2017 21:11 #972446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.

eipmiw;247117 schreef : Ik heb nog wel een voorstoel voor je liggen. Hoef er niets voor te hebben.


Bedankt voor je aanbieding. Ga eerst kijken of ik 'm kan repareren. Oss >> N'mgn. niet zo gek ver van elkaar. Is het een rechts exemplaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2017 23:07 #972448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
zowel rechts als links dacht ik. Zal morgen even kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2017 13:26 #972450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Heb de kabel aan de onderkant eruit getrokken. Kwam ca. 45 cm kabel tevoorschijn. Kabel gebroken. Vind het maar een dun kabeltje. Zal een heel gepiel worden een andere kabel erin te krijgen denk ik. Drie plaatjes hierbij.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2017 19:13 #972455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Heb twee sets voorstoelen liggen, een sobere versie met veel vlekken en een luxe versie met grijze velours bekleding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2017 20:53 #972460 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Hé grappig, jij hebt dus wel een staal kabeltje.
Bij mij heeft iemand die dan al eens vervangen voor een vrij dikke lasdraad o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2017 23:19 #972463 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontgrendeling rugleuning voorstoel ineens kaduuk.
Heb nu kabel geplaatst met ton nippel. Zie plaatje hierbij. Voor onderkant moet ik nog een schroefnippel kopen.
Rugleuning uit auto genomen. Zitting bleef in auto. Aan onderkant van de rugleuning waren de voor- en achterzijde van de bekleding met zes stukjes staaldraad aan elkaar bevestigd. Die doorgeknipt en vervolgens bekleding omhoog gestroopt tot iets voorbij ontgrendeling knop zodat ik de staalkabel daar doorheen kon jassen. De staalkabel heeft geen buitenkabel met staalomwikkeling, maar een kunststof buisje, mogelijk teflon, die de kabel naar de onderkant van de rugleuning voert. Na de voor en achterkant van de bekleding naar beneden te hebben getrokken beide uiteinden met zes tie ribs, i.p.v. staaldraad zoals het was, aan elkaar bevestigd. Na enige onderdelen van de rugleuning licht gewassen te hebben met een afwasborsteltje en draaiende metaaldelen van een pufje IMAL (kruipolie) te hebben voorzien rugleuning in auto teruggeplaatst.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets