Natte vloerbedekking

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2016 16:53 #633918 door V300 register
Natte vloerbedekking is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Vandaag kwam ik tot de schrikbarende conclusie dat de vloer aan de bijrijderskant van mijn 340 behoorlijk nat is. Heeft iemand een idee waar dat vocht vandaan komt?

Ik heb moddermatten in de 340, welke van boven droog waren. Het vocht kan dus niet van boven komen. Wel heb ik aan de rechterkant een deurrubber dat z? slecht is dat het afbrokkelt als je er aan komt (als de auto met links omhoog staat geparkeerd zit er een spleet tussen van een millimeter). Echter, vind ik dit gevoelsmatig wel te veel water voor langs een rubber lekken. Of kan dit toch?

Het water komt niet onder de voorruit door, want waar de vloerbedekking omhoog gaat is het droog. Roestgaten in de bodem kon ik niet vinden, en achter de middenconsole ter hoogte van de kachelradiator voelt het niet echt nat (ook ruikt het water in de auto niet naar KVS en staat de KVS nog op niveau).

Heeft iemand nog idee?n waar ik het kan zoeken? Of een soortgelijke ervaring?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2016 19:49 #959889 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
En de twee van katoen/karton geperste afdekplaten bij de voeteneinden, zijn die aan de zijkant nog droog?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2016 20:14 #959890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
Je bedoelt die bij de voorstoelen Fran?ois? Die je moet verwijderen om o.a. de tellerbak te demonteren (en dezelfde aan de passagierskant natuurlijk).
Toevallig beiden los gehad vandaag, maar niks aan gemerkt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2016 20:19 #959891 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Natte vloerbedekking
het wil nog wel eens achter de vloerbedekking langs lopen... het verzamelt zich dan in de voetenbak, waardoor de vloerbedekking alsnog voelbaar nat wordt.

Goede deurrubbers scheelt altijd (ook qua geluid), en vergeet het rubber van de uitklapbare zijruitjes niet.
Tot nu heb ik bij mijn 300's standaard de voorruit en achterruit opnieuw gekit met 3M ruitrubberkit, zowel aan de glaskant als carrosseriekant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2016 20:23 #959892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
Ruit kitten ga ik morgen ook meteen doen Joost, baat het niet dan schaadt het niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2016 21:39 #959896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
Gezien de slechte staat van de deurrubbers, meteen maar een noodreparatie gedaan. De 440 Nordic heeft/had immers nog wel goede rubbers. Verschil met die van de 340 is een afwerkrandje, die van een 440 is n?t wat dikker en de lengte natuurlijk, maar qua tijdelijke oplossing zeker goed genoeg. Nu moet je de deur wel weer flink dichtgooien. Ik zit er zelfs aan te denken om permanent deze rubbers te gaan gebruiken.
Morgen dus ook maar even de linkerdeur doen, want dat rubber is ook niet meer je van het, en de voorruit afkitten. Hopen dat het lekken dan over is!

Overigens lijkt het nu mee te vallen. Daarstraks even gedept met keukenrol, nu een paar uur de vloerbedekking open gelegd, en het voelt al niet echt nat meer. Ook niet waar geen schuimrubber mat onder de vloerbedekking ligt. Hopen dat dit met een sisser afloopt...

Links oud, rechts nieuw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2016 09:57 #959897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking

General Custom;239233 schreef : Ruit kitten ga ik morgen ook meteen doen Joost, baat het niet dan schaadt het niet...


Pokkenwerkje! Meer kit aan je handen dan onder de ruitrubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2016 12:17 #959898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking

Fran?ois;239238 schreef : Pokkenwerkje! Meer kit aan je handen dan onder de ruitrubber.


Viel op zich mee Fran?ois. De spuit had ik schuin afgesneden zodat het op de goede plaat er uit kwam. De eerste meter ging slecht door de oude kit die er tussenuit gebrokkeld kwam. Toen heb ik besloten om eerst een keer met de kitspuit door het rubber te gaan zodat de oude kit weg was. Toen ging het eigenlijk prima.

Wat ik wel lastiger vond was het afpoetsen van de overtollige kit; v??l wasbenzine...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2016 13:54 #959913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
Heb echt precies hetzelfde gehad met mijn 340! Kan het zijn dat je deurpen ''losjes'' zit? heb het idee dat mijne niet meer lekte nadat de deurpen er weer goed in zat en de deur helemaal goed/strak sloot. Alleen nieuwe rubbers waren toen niet genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2016 17:21 #959916 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Natte vloerbedekking
Dat idee heb ik eigenlijk niet, dat zou je moeten merken met open en dicht doen denk ik?
Ik heb wel het idee dat het steeds minder nat wordt sinds ik de rubbers heb vervangen. Je moet de deur nu ook weer flink dicht gooien en bij het openen merk je dat de deur naar buiten wordt gedrukt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets