Verlichting middenconsole werkt niet

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2015 17:59 #633572 door Saskia De Vos (GAST)
Verlichting middenconsole werkt niet is gemaakt door Saskia De Vos (GAST)
De verlichting van de middenconsole; met bedieningsknoppen voor de verwarming, doet het niet. Enkel het lichtje van de knop met de gevarendriehoek werkt.

Toen ik de auto pas had, ging de gehele verlichting eens 'zomaar' ??n keertje branden tijdens een rit. Na enkele minuten ging de boel echter weer uit en is sindsdien niet meer aan gegaan. Ik was op dat moment geen handelingen aan het stellen, behalve sturen (dus ook geen knoppen aan het bedienen ofzo). Ik concludeer hieruit dat er ergens een los contact / massa-probleem moet zijn en dat de lampjes zelf nog in orde zijn.

Ik heb natuurlijk de eerste verdachte: de bewuste zekering in de motorruimte aangepakt, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee waar ik moet beginnen zoeken?

Oja: Volvo 343 DL 1.4 1981 (my 1982).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2015 20:27 #955581 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Zou het lampje eerst eens vervangen, heb het vaak gezien bij oude Volvo radio's. De ene keer branden ze wel en de andere keer niet, dan is het gloeidraadje al gebroken, maar als je dan tegen het lampje aantikt of door stoten raken de gloeidraadjes mekaar weer aan en brand hij weer even.

Is niet altijd een slecht contact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-01-2015 08:44 #955584 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Tot mijn grote verbazing heb ik inmiddels elders gelezen dat er maar ??n lampje in de middenconsole zit? Gezien de grote oppervlakte dacht ik dat er toch meerdere lampjes waren, waardoor ik de oorzaak dus elders ging zoeken (leek me onwaarschijnlijk dat alle lampjes ineens uitgingen). Lampje dus toch maar eens controleren.

Langs welke weg kan ik er aan? Dashboardkastje uitbouwen? :hmmz2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-01-2015 11:42 #955585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Het is wat gepruts, maar het kan via het gat van de radio, dan moet je de radio natuurlijk wel uitbouwen. Ik weet niet meer of het handschoenenkastje er ook per s? uit moest. Het lampje zat bij mij net naast de draaiknop van de aanjager.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-01-2015 16:40 #955604 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Bedankt. Er zit (jammergenoeg) geen radio in. Wel zo'n afdekplaatje onder de schuifknoppen van de kachel. Ik heb al eerder geprobeerd dat plaatje te verwijderen, maar het lukt me niet. Ik heb al voorzichtig langs de zijkanten gewrikt met een schroevendraaier, maar ik krijg er geen beweging in. Het lijkt alsof het gaat breken, dus ben ik maar gestopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2015 17:21 #955607 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verlichting middenconsole werkt niet
je schrijft dat je 340 van modeljaar 1982 is. Naar mijn weten zijn die nooit geleverd met een blindplaatje voor de radio (omdat het dashboard totaal anders is). Deze types hebben ook meerdere lampjes in het dashboard (eentje voor elke schuif), de latere types hebben ??n lampje achter de aanjagerknop die d.m.v. glasvezelkabeltjes ook de kachelschuiven verlicht.

Geef licht in de duisternis; van welke bouwmaand en -jaar is je 343/340?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2015 00:37 #955627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Stekker plus ingang



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-01-2015 12:13 #955647 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Bedankt voor de plaatjes!

@Volvofiel: je hebt gelijk, ik heb een instructieboekje van 1982 en het dash daarin ziet er anders uit. De auto stond op dat moment bij de garagist (455 euro afgeteld, katjing!) en ik kon niet op de boorddocumenten kijken wat nu weer de inschrijvingsdatum was. Ik heb 'm terug en wat blijkt:

- eerste inschrijvingsdatum: 25/11/1982.
Dat zal dus modeljaar 1983 zijn. Klopt dat dan wel?

Kachelbediening heeft overigens wel de vier apart schuifjes, in plaats van het latere model (met twee schuifjes en kleuren blauw-rood).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2015 12:31 #955649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Dan heb je hetzelfde als ik, er zit 1 lampje die de 4 schuifjes verlicht, lampje zit naast de aanjager draaiknop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2015 16:54 #955662 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verlichting middenconsole werkt niet
Modeljaar 1983 heeft het nieuwe type dashboard met de glasvezelkabels. Dan idd werken volgens de methode zoals die hier al eerder is geschreven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets