standaard speakers

Lees meer
26-10-2012 02:49 #632342 door Frans van Zeeventer
standaard speakers is gemaakt door Frans van Zeeventer
Hallo allemaal,

Ben donderdag in Lelystad bij van der Feer geweest, die had volgens mijn vader een 340 staan, maar als verrassing stond er naast een 340 uit 88 ook een 343, nog redelijk compleet.

Maar dat ter zijde.

Ik heb uit de 340 uit 88 de standaard speakers (onder het dashboard), heb er nu andere speakers ingedaan, maar wat ik mij afvraag is of deze standaard behuizingen passend zijn in de C-style panelen, heeft deze plek dezelfde maat als de voorspeakers?

Heeft een 83er Winner/Junior speakerdraden naar achter lopen of moet deze nog getrokken worden

Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2012 09:59 #917095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic standaard speakers
Het zijn dezelfde maat frames in de C-stijl, alleen zijn er daarvoor specifieke C-stijl frames die als enige verschil hebben dat ze de logo's goed leesbaar hebben als ze horizontaal gemonteerd zijn.
Kabels liggen er vrijwel nooit (naar ik heb begrepen) en al helemaal niet in een Winner.
Wat ik zelf als tip heb meegekregen is het maken van een MDF-box die precies onder de achterbank past, dat zou veel beter geluid opleveren dan in de C-stijl, misschien is dat ook het overwegen waard? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ga ze zelf denk ik gewoon in de C-stijl doen, onder de achterbank wordt het gelijk weer gedempt was mijn gedachte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2012 11:12 #917100 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic standaard speakers
MDFbox onder de achterbank klinkt interessant, maar is daar ruimte voor??? ik neem aan dat deze box voor bij de bank komt, erachter heb ik geen ruimte ivm LPG-tank.

Ik heb de speakerstandaard voorzien van nieuwe 3-weg speakers voorzien, zou misschien iets van plastiek op de c-style aan moeten brengen, want als ik heb gezien hoe de speakers onder het dashboard zijn weg gekomen, 1 grote roestmageet

Maurits Cassee;207172 schreef : Het zijn dezelfde maat frames in de C-stijl, alleen zijn er daarvoor specifieke C-stijl frames die als enige verschil hebben dat ze de logo's goed leesbaar hebben als ze horizontaal gemonteerd zijn.
Kabels liggen er vrijwel nooit (naar ik heb begrepen) en al helemaal niet in een Winner.
Wat ik zelf als tip heb meegekregen is het maken van een MDF-box die precies onder de achterbank past, dat zou veel beter geluid opleveren dan in de C-stijl, misschien is dat ook het overwegen waard? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ga ze zelf denk ik gewoon in de C-stijl doen, onder de achterbank wordt het gelijk weer gedempt was mijn gedachte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2012 15:53 #917109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic standaard speakers
ja er zijn aan beide kanten van de auto een soort driehoekige uitsparingen onder de achterbank waar best een basboxje in te fantaseren valt. voor de midden/hoge tonen kun je een kwaliteits speaker in de C-stijl zetten. Let wel op de beperkte inbouwdiepte daar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2012 16:20 #917110 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic standaard speakers

Wouter;207186 schreef : ja er zijn aan beide kanten van de auto een soort driehoekige uitsparingen onder de achterbank waar best een basboxje in te fantaseren valt. voor de midden/hoge tonen kun je een kwaliteits speaker in de C-stijl zetten. Let wel op de beperkte inbouwdiepte daar...


Een basboxje, het kleinste wat ik qua subs heb liggen is 12", misschien is er iets te realiseren met een compo-set, of een gescheiden 3-weg systeem, met hoog en midden in de c-style en de woofer onder de bank, ik zal eens een blik werpen bij de achterbank, ga van het weekend toch speakerdraden trekken, mijn JBL 12" sub kan er toch niet in ivm LPG-tank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2012 17:03 #917116 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic standaard speakers
heb het ook niet over een echte subwoofer, dat gaat zeker niet passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2012 17:09 #917117 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic standaard speakers
ik heb in m'n rode 340 2 10" woofers onder de achterbank gehad, zelf een kistje gebouwd van MDF, die moest 5cm voor de bestaande rand uitkomen en dan nog was het ?rg krap.. t probleem is dat de ruimte die je dan hebt voor zo'n woofer eigenlijk te klein is dus heb ik er toen voor gekozen om de kist onder de achterbank open te laten. die dingen werkten bij mij zeg maar een beetje free-air. eenzelfde idee zal bij 8" woofertjes veel beter werken maar de ruimte onder de achterbank echt dicht krijgen is wel een uitdaging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets